To moja druga ocena, po przejechaniu 13 km/h. Dodałam tylko parę nowych spostrzeżeń. Nadal ani przez chwilę nie żałowałam zakupu tego samochodu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Stara prawda - im dłużej jeździ się autem, tym lepiej czuje się je. Silnik na trójce jest super - to tyle w tej kwestii. Powie to każdy, kto przejedzie tym autem trochę więcej niż 2-3 km. Na autostradzie nie ma problemu - tylko pod górkę morze trochę :) ale ten silnik nie ma 140 koników. W mieście rewelacja. Benzynę trzeba kręcić!!!!
5,0
Skrzynia biegów
Cały czas ok. Nadal ciężej schodzi z piątki, ale nadal daję radę jedną ręką :) Jedynie co, to wkurzała mnie na początku końcówka lewarka - kulka śliska, plastikowa.
4,0
Układ jezdny
Tylko dlatego nie ma 5 gwiazdek, ponieważ wcześniej jeździłam m.in. focusem i A4 :) Niby jest precyzyjnie, niby wspomaganie fajne, a wszystkie te systemy działają ok, ale jak wiedziesz w dziurę, albo progi zwalniające i ma się więcej niż 30km/h, to lipa jak nic.
Komfort
4,0
Widoczność
Najważniejsze o czym trzeba zawsze pamiętać to to, aby nie podjeżdżać za blisko do świateł!!!! Resztę załatwią bardzo duże boczne lusterka i dobrze ustawione lusterko wsteczne.
5,0
Ergonomia
Nadal uważam, że wszystko jest pod ręką i nie ma problemu z odnalezieniem się w aucie. Obsługa radia - jak w większości samochodów - banalna. Auto bardzo nastawione na wygodę pasażerów z przodu. Wkurza tylko brak podświetlenia wszystkich przycisków na drzwiach - zwłaszcza tego od od zamka centralnego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok. Szybko się nagrzewa, szybko chłodzi, dobrze odparowuje szyby - czego chcieć więcej? Może tego, że jak włączy się klimatyzację i stoi się na światłach lub w korku, to żeby nie trzęsło co chwilę cały autem, gdy włącza się to coś, co nie wiem jak się nazywa (bo jestem kobietą i nie muszę wiedzieć :)), a związane jest właśnie z pracującą klimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest super. Dużo miejsca na nogi i nad głową. Z tyłu nikt ze mną nie jeździ :)
5,0
Wyciszenie
Doskonałe pod pewnymi warunkami :) Auto jest naprawdę dobrze wyciszone, jak na tą klasę. Głośniej robi się przy 140 km/h i wzwyż oraz... przy przejeżdżaniu przez progi i dziury z prędkością powyżej 30km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy ostatniej ocenie sugerowałam się bardzo moim poprzednim autem, które dużo paliło. Nadal uważam, że pod tym względem nie jest najgorzej z suzą. Jeżdżę głównie po dużym mieście. Z 26 km trasy dom-praca-dom, to w moim przypadku, minimum 50% tej trasy toczę się na jedyne/dwójce w sznurku. No a jak zrobi się trochę miejsca to intensywnie nadganiam :) Średnio w tych warunkach pali mi 7 litrów. Czysta trasa - 5,5 litra.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę, tak dobrze wyposażonego miejskiego auta nie znalazłam u innych producentów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie jedyna rzecz, jaka zaszwankowała, to podszybie, które w pewnym momencie zaczęło odstawać wyraźnie od szyby. Po wizycie w serwisie okazało się ,że po prostu spadło z jednego zaczepu. Zostało naprawione na gwarancji.
Tak na prawdę, to chyba winą było zbyt zamaszyste zamknięcie przedniej klapy przez mojego ojca - na prawdę mocno ją zamkną.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych rzeczy, po 13 tys. kilometrach, nic się nie zepsuło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 VVT 94KM 69kW
[l/100km]