Układ hamulcowy
: Strasznie mocne hamulce. Naprawdę muszę się starać zeby zahamować łagodnie i nie wypierdzielić zębami o kierownice.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Nie wiem z czego jest ten lakier ale zrobiłem rysę na drzwiach kluczami jeszcze przed wyjazdem z salonu.
5,0
Całokształt
Przed kupnem tego auta jezdziłem wszystkimi jego konkurentami. Seatami, skodami, Polo, koreańcami itp. Wszystkie poza swiftem w środku wyglądają staro lub plastikowo. Polo ma lepszy plastik ale design bym powiedział raczej 1999r -> wszystko kwadratowe, zamknięte w kwadracie, zwykły podswietlany na zielono wyswietlaczyk jak w kalkulatorze itp.
Polecam w wersji elegance w kolorze czarnym. Wygląda ślicznie, jeździ ślicznie. Pali narazie wiecej niz powinien ale poczekamy zobaczymy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cichy ponizej 100km/h. Na skrzyzowaniu w miescie nie słychać kiedy start|stop gasi i zapala silnik, nie ma przy tym żadnych drgań. Pedał gazu jest \"prawie\" dwustopniowy, najpierw ma taką strefę \"eco\" a przy mocniejszym wcisnieciu potrafi wbic w fotel (ponizej biegu 4 ofc.)
5,0
Skrzynia biegów
Najlepsza skrzynia biegów z jaką jezdziłem. Pokusiłbym się nawet o nazwanie jej \"sportową\". Bardzo szybko, bardzo łatwo i bardzo przyjemnie zmienia się biegi. Dotąd nie sądziłem ze to moze być przyjemne. Bieg wsteczny wchodzi zawsze bez żadnych problemów.
5,0
Układ jezdny
W tym samochodzie nie istnieje pojęcie \"body roll\". Jadąc nim ma się wrażenie że każde rondo i skrzyżowanie da się pokonać przy 60km/h.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu wyśmienicie. . na boki także wyśmienicie . . .ale tył to tylko przeciętnie. Szyba jest w miarę duża ale zaczyna się wysoko więc polecałbym montaż kamery cofania dla tych mniej \"obeznanych\".
5,0
Ergonomia
Wszystko co chciałem wsadzić do swifta to wsadziłem. Jeździ się wygodnie i miło. Minus za obsługę mp3 w fabrycznym radiu. . . .z jakeigoś powodu radio sobie nie zawsze z tym radzi, jest bardzo wybredne odnośnie bitrate plików.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niby wszystko działa jak należy. Minimalna temp A/C to 16 stopni, w lato trzeba czapkę zakładać [hihihi]. Ogrzewanie za to jakieś dziwne, zmieniam co 0.5stopnia i raz jest za gorąco raz za zimno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy wzroscie 174cm nie ma żadnych problemów. Mój 170kg/186cm sąsiad nie miał problemów z \"rozwaleniem się\" z przodu. Z tyłu raczej do 185cm wzrostu, powyżej nie będzie za wygodnie.
5,0
Wyciszenie
Generalnie jazda cicha i relaksująca o ile jedziemy \"zgodnie z prawem\". Powyzej 110 to juz nie do końca ale silnik brzmi w miare sportowo jak na rodzinnego hatchbacka wiec mi to nie przeszkadza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno się wypowiedzieć, nie jeździłem na dłuższe trasy a jak juz jechałem to musiałem sie wlec za [L] i policją. W miescie i przedmiesciach DO 7l/100. Silnik w trakcie docierania wiec to tez duzo zmienia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mmm. . . .jakośc/ceny trochę leży. Z jednej strony wersja fullbajer -> elegance kosztuje tyle co Polo, ale do polo trzeba jeszcze wszystko dokupić i dopłacić. Z drugiej strony to 50 tys za malutkie autko. . .cóż. . .
Polecam jazdę próbną :P
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych problemów. Nic nie piszczy, stuka, trzeszczy. Nic się nie rozwaliło ;P
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych problemów. Nic nie piszczy, stuka, trzeszczy. Nic się nie rozwaliło ;P
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 VVT 94KM 69kW
[l/100km]