Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift V Hatchback 5d Facelifting

Autobusiarz, 7 lat temu
Silnik 1.2 VVT 94KM 69kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Suzuki Swift V Hatchback 5d Facelifting 1.2 VVT 94KM 69kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
.Aktualizuję moją ocenę po przejechaniu 50 tys.Auto kupione w salonie za 38500zł z wyprzedaży rocznika.Mimo najtańszej wersji samochód jest standardowo wyposażony w najbardziej pożądaną przez wszystkich rzecz-klimatyzację,a jak wiemy w segmencie B bywa z tym problem.Dodatkowo na plus zaliczam aż 7 poduszek powietrznych.Samochód kupiony głównie by dojeżdżać do pracy,użytkowany na bardzo krótkich dystansach.Ciężko przy tak małym przebiegu wydać jakąś sensowną opinię,więc powiem że jeździ i się nie psuje czyli wszystko w porządku.Do minusów zaliczę słabo działające wspomaganie kierownicy,niezadowalającą dynamikę przy dość mocnym silniku(94 km),zbyt duży promień skrętu,i niskiej jakości system audio.Co do prowadzenia-pojawiają się opinię że prowadzi się jak gokart-rzeczywiście,jednak dla mnie jest przez to zbyt nadsterowny.Zawiesznie raczej twarde.Zamek w drzwiach się trochę wyrabia i do tego ten kluczyk rodem z robura :-).Wydajne ogrzewanie i duże lusterka boczne.Mimo dobrego wyposażenia dziwi brak obrotomierza(!).Za tę cenę,z tym wyposażeniem i silnikiem uważam że była to dobra oferta.Co do lusterek-ciężka regulacja i tandetne dźwigienki,Twarde plastiki w drzwiach i słupkach,które już są obite od sprzączek pasów bezpieczeństwa.Ta niby dzianina na boczkach drzwi to też jakaś porażka-szybko się brudzi,widać na niej nawet ślady po..naskórku dłoni.Zegar elektroniczny na desce mocno śpieszy.Brak kontrolki niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy(!),brak kontrolki przepalonych żarówek.
Wrażenia
4,0
Silnik
Najmocniejszy silnik w swojej klasie,jednak dynamika mogłaby być lepsza.Wszystko trzeba robić na 2-3 biegu.Zapomnij o wyprzedzaniu na czwórce.Słaba elastyczność.Rozrząd na łańcuchu,rzekomo bezobsługowy co obniża koszty eksploatacji.Niskie spalanie ok.6,5 litra na 100 km w ruchu miejskim
4,0
Skrzynia biegów
Działa.Co tu dużo pisać
3,0
Układ jezdny
Dla mnie zbyt nadsterowny,zawiesznie twarde,wspomaganie układu kierowniczego mogłoby być lepsze,duży promień skrętu.Jazda po autostradzie męcząca-samochód przy 140 km/h przez swoją niewielką masę lata na boki.
5,0
Karoseria
Po 5 latach i trzymaniu pod chmurką nie zauważyłem śladów rdzy.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze.
4,0
Ergonomia
Dobrze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa.Klima bez zarzutu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok.Z tyłu ciasno.Nieakceptowalnie ciasno.Bagażnik mały i niski
3,0
Wyciszenie
Przy wyższych obrotach,dynamicznym przyspieszaniu-głośny.Na biegu jałowym-zadziwiająco cichy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po 5 latach i 50 tys.przepalone podświetlenie panelu nawiewów.Dziwi mnie,że nie musiałem jeszcze wymieniać klocków hamulcowych
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jak na golasa dobrze wyposażony,wysoki poziom bepieczeństwa,klimatyzacja w standardzie.Jednak w cenie regularnej zbyt drogi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalone podświetlenie panelu od nawiewów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
żadnych.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 VVT 94KM 69kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Swift V Hatchback 5d Facelifting