Ocena kierowcy - Suzuki Swift V Hatchback 5d Facelifting
Autobusiarz,
7 lat temu
Silnik 1.2 VVT 94KM 69kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
14 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
.Aktualizuję moją ocenę po przejechaniu 50 tys.Auto kupione w salonie za 38500zł z wyprzedaży rocznika.Mimo najtańszej wersji samochód jest standardowo wyposażony w najbardziej pożądaną przez wszystkich rzecz-klimatyzację,a jak wiemy w segmencie B bywa z tym problem.Dodatkowo na plus zaliczam aż 7 poduszek powietrznych.Samochód kupiony głównie by dojeżdżać do pracy,użytkowany na bardzo krótkich dystansach.Ciężko przy tak małym przebiegu wydać jakąś sensowną opinię,więc powiem że jeździ i się nie psuje czyli wszystko w porządku.Do minusów zaliczę słabo działające wspomaganie kierownicy,niezadowalającą dynamikę przy dość mocnym silniku(94 km),zbyt duży promień skrętu,i niskiej jakości system audio.Co do prowadzenia-pojawiają się opinię że prowadzi się jak gokart-rzeczywiście,jednak dla mnie jest przez to zbyt nadsterowny.Zawiesznie raczej twarde.Zamek w drzwiach się trochę wyrabia i do tego ten kluczyk rodem z robura :-).Wydajne ogrzewanie i duże lusterka boczne.Mimo dobrego wyposażenia dziwi brak obrotomierza(!).Za tę cenę,z tym wyposażeniem i silnikiem uważam że była to dobra oferta.Co do lusterek-ciężka regulacja i tandetne dźwigienki,Twarde plastiki w drzwiach i słupkach,które już są obite od sprzączek pasów bezpieczeństwa.Ta niby dzianina na boczkach drzwi to też jakaś porażka-szybko się brudzi,widać na niej nawet ślady po..naskórku dłoni.Zegar elektroniczny na desce mocno śpieszy.Brak kontrolki niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy(!),brak kontrolki przepalonych żarówek.
Wrażenia
4,0
Silnik
Najmocniejszy silnik w swojej klasie,jednak dynamika mogłaby być lepsza.Wszystko trzeba robić na 2-3 biegu.Zapomnij o wyprzedzaniu na czwórce.Słaba elastyczność.Rozrząd na łańcuchu,rzekomo bezobsługowy co obniża koszty eksploatacji.Niskie spalanie ok.6,5 litra na 100 km w ruchu miejskim
4,0
Skrzynia biegów
Działa.Co tu dużo pisać
3,0
Układ jezdny
Dla mnie zbyt nadsterowny,zawiesznie twarde,wspomaganie układu kierowniczego mogłoby być lepsze,duży promień skrętu.Jazda po autostradzie męcząca-samochód przy 140 km/h przez swoją niewielką masę lata na boki.
5,0
Karoseria
Po 5 latach i trzymaniu pod chmurką nie zauważyłem śladów rdzy.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze.
4,0
Ergonomia
Dobrze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa.Klima bez zarzutu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok.Z tyłu ciasno.Nieakceptowalnie ciasno.Bagażnik mały i niski
3,0
Wyciszenie
Przy wyższych obrotach,dynamicznym przyspieszaniu-głośny.Na biegu jałowym-zadziwiająco cichy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po 5 latach i 50 tys.przepalone podświetlenie panelu nawiewów.Dziwi mnie,że nie musiałem jeszcze wymieniać klocków hamulcowych
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jak na golasa dobrze wyposażony,wysoki poziom bepieczeństwa,klimatyzacja w standardzie.Jednak w cenie regularnej zbyt drogi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalone podświetlenie panelu od nawiewów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
żadnych.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 VVT 94KM 69kW
[l/100km]