Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift V Hatchback 5d Facelifting

Michalis, 7 lat temu
Silnik 1.2 VVT 94KM 69kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Swift V Hatchback 5d Facelifting 1.2 VVT 94KM 69kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,46
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Układ 4x4 mimo małego silnika daje dużo frajdy z jazdy tym małym samochodem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Przyspieszenie
Karoseria : Widzoczność do tyłu i przez lusterka
5,0
Całokształt
Opisuję wersję 4x4 (niestety w AutoCentrum nie ma opcji wybrania takiego napędu) Drugi samochód w rodzinie. Kupiony dla dojazdów do pracy po wąskich lokalnych górskich drogach. Doskonale sprawdza się w tej roli. Przestronna kabina, przewidywalny układ jezdny (nie jest to co prawda Subaru jeżeli chodzi o pewność prowadzenia w ostrych zakrętach). Zimą najszybszy na drodze... Prosty samochód, który ma dowieźć do celu. Mankamenty: moc silnika (aczkolwiek całkiem kulturalnie wkręcający się na wysokie obroty), elektryczne wspomaganie które odcina wszelakie informacje płynące z drogi np. wjechanie w kałuże nie wyrywa kierownicy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc mogłaby być wyższa, ale chyba jest to jeden z mocniejszych silników bez turbo w tym segmencie i pojemności...Sama praca silnika jest przyjemna. Nie mam wrażenia że to tylko 1.2. Wkręcenie na 4-5 tys. obr nie daje nieprzyjemnych wrażeń słuchowych.
4,0
Skrzynia biegów
Chodzi lekko i precyzyjnie. Troszeczkę brakuje do precyzyjnego "klikania" skrzyń Volkswagena.
5,0
Układ jezdny
Wersja 4x4 - jest trochę wyżej zawieszona niż z napędem na przód. Ta wersja jest bardziej podatna na przechyły w zakrętach. Ale poza przechyłem nie stwierdziłem, że idzie za tym utrata przyczepności (oczywiście w granicy normalnej jazdy drogowej). Układ kontroli trakcji praktycznie nie ingeruje nawet na śliskich drogach. Zimą układ jezdny jest bardzo przewidywalny. Można łatwo prowadzić samochód w poślizgu sterując gazem.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu OK. Do tyłu... lusterko wsteczne mogłoby być parę mm większe by uchwycić całą tylnią szybę (porównanie do Subaru, gdzie w lusterku widzę całą tylnią szybę i częściowo boczną w bagażniku kombi). Lusterka boczne też mogłyby być lepsze. Niby duże, a martwa strefa jest (znowu porównuję z Subaru gdzie nie muszę oglądać się na boki podczas zmiany pasa, bo wszystko widzę w lusterkach).
5,0
Ergonomia
Wszystko prosto, intuicyjnie tam gdzie powinno być. Podoba mi się proste radio, gdzie każda funkcja ma guzik. Uruchomienie muzyki z nosika USB to jeden ruch ręki bez grzebania w panelach dotykowych, czy manewrowania joystickami. 2 Minusiki - brak kontrolki swiateł mijania pośród wskaźników. Jedyne potwierdzenie to pozycja przełącznika przy kierownicy. Światła przeciwmgielnych też nie mają lampki pośród wskaźników. Przy moim ustawieniu fotela/kierownicy przycisk świateł przeciwmgielnych zasłonięty jest przez kierownicę. Tu gdzie mieszkam często korzystam z tych świateł i równie często nie jestem świadomy, że zapomniałem ich wyłączyć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na razie mogę powiedzieć tylko o sezonie jesień/zima. Jest OK. Szybkie nagrzewanie wnętrza, odmrażanie szyb/lusterek... Ogrzewanie foteli (niestety bez regulacji) powoduje, że nawet w nienagrzanym jeszcze samochodzie można się ogrzać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wysoki dach daje poczucie przestrzeni. Na przednich fotelach nie brakuje przestrzeni. Z tylu - chyba też... ale nie wożę pasażerów, by móc coś powiedzieć na ten temat. Bagażnik... 2. samochód w rodzinie, więc nie był kupowany ze względu na bagażnik. ale na tygodniowe zakupy spokojnie starcza. 1-2 osoby na dłuższy weekend/wakacje też się spakują po złożeniu tylnej kanapy.
3,0
Wyciszenie
Chyba miał być to samochód miejski, bo wycisznie w mieście ok. Natomiast na autostradzie robi się głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie ok. 5.9-6 l/100km podczas dojazdów do pracy po lokalnych drogach uważam za dość wysokie jak na taką pojemność/moc. Cen serwisu nie porównuję, bo 1. przegląd dopiero za jakiś miesiąc.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tańszego nowego małego 4x4 nie znalazłem. Taniej Lada Niva, w tej samej cenie była Dacia Duster. A potem dużo drożej Fiat Panda 4x4.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jak do tej pory (4 miesiące/13 tys. km)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jak do tej pory (4 miesiące/13 tys. km)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 VVT 94KM 69kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Swift V Hatchback 5d Facelifting