Karoseria
: W wersji 3 drzwiowej Premium na prawdę bajecznie wygląda ;)
4,0
Całokształt
Z autka jestem bardzo zadowolony. Wiadomo, zawsze może być lepiej ale nie ma co narzekać. Zdecydowanie polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik na wolnych obrotach pracuje cicho, przy wysokich - powyżej 4 tys. obrotów robi się znacznie głośniej ale do wytrzymania. W zakresie dynamiki można powiedzieć, że dopiero na III biegu coś więcej się dzieje odnośnie dynamiki i elastyczności. Jedynka jest zdecydowanie za krótka.
3,0
Skrzynia biegów
Niestety, nie jest idealnie - wsteczny bieg czasami wskakuje opornie. Trochę przeszkadza głośnia praca skrzyni, praktycznie każde przełączenie biegu jest słyszalne.
4,0
Układ jezdny
Bez zarzutu, choć przy nieco większych dziurach słychać pracę zawieszenia. Jest to zapewne związane z chęcią uzyskania kompromisu pomiędzy dobrym prowadzeniem auta, a kosztami jego budowy.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam większych zastrzeżeń. Nie ma tragedii z obserwowaniem sygnalizatora na skrzyżowaniu - nie trzeba przecież podjeżdżać na równi z nim. Duże lusterka to wielki plus. Parkowanie do tyłu nie nastręcza trudności, to przecież hatchback i do tego mały.
3,0
Ergonomia
Dobra ergonomia ale są dwa duże minusy: do szewskiej pasji może doprowadzić konieczność ręcznego opuszczania tylnej półki przy zamykaniu bagażnika. Miałem już dwie sytuacje kiedy musiałem wysiąść na światłach z auta by otworzyć klapę bagażnika i opuścić półkę, gdyż zasłaniała mi widok w lusterku. Ponadto operowanie \"patyczkiem\" przy zegarach w celu przestawienia opcji komputera czy zegarka nie jest fajnym doznaniem. A propos - producent mógłby się postarać o taką drobnostkę jak zegarek w trybie 24, a nie 12-sto godzinnym.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez najmniejszych zastrzeżeń odnośnie szybkości nagrzewania i chłodzenia (przez klimatyzację) wnętrza. Potwierdzam głośne działanie mechanizmu klimatyzacji (sprężarki?), które może denerwować podczas postoju auta z włączonym silnikiem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Aż dziw bierze, że w tak małym aucie jest tak dużo miejsca. Niestety bagażnik na większe zakupy nie jest wystarczający. Jeśli jedziemy we dwie osoby można na szczęście łatwo złożyć oparcia tylnych siedzeń .
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest bardzo dobre. Dopiero przy wyższych prędkościach, powyżej 130 km/h robi się głośniej, a także na wysokich obrotach ale jest to raczej wina zastosowania małego silnika, który nie ukrywajmy - ma co robić.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie podczas jazdy miejskiej wg komputera wynosi 7,3l - to moim zdaniem niezły wynik ale faktycznie należy do tego dodać jakieś 0,4 litra, gdyż komputer trochę oszukuje. 8 litrów maksymalnego spalania moim zdaniem to wszystko co można osiągnąć - mnie jednak się to nie udało.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przed zakupem Swifta zastanawiałem się nad Punto - Grande i EVO ale miałem wcześniej już Fiata i psujące się tzw. duperele na prawdę potrafią dać człowiekowi w kość. Weszła też niedawno KIA Picanto - tańsza ale i mniejsza, a o jej awaryjności nie można nic jeszcze powiedzieć. Mam wersję Premium i co do jej wyposażenia nie mam większych wymagań. Mógłby być tylko wybór w kolorach tapicerki, gdyż wolę jasne wnętrza. W tym segmencie aut na dzień dzisiejszy wyposażenie tej wersji jest bardo przyzwoite.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd nic się nie wydarzyło złego ani niepokojącego. Jeszcze przebieg jest niewielki ale mam nadzieję, że będzie tylko tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej. Nic się nie dzieje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 VVT 94KM 69kW
[l/100km]