Ocena kierowcy - Suzuki Swift V Hatchback 3d Facelifting
Optys,
6 lat temu
Silnik 1.2 VVT 94KM 69kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
49 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
4,57
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Idealny samochód dla dwóch osób, do przebiegów rzędu 15 tys. km rocznie. Sympatyczne wnętrze, niektóre wersje z "bajerami", fajny silnik i zawieszenie, a jednocześnie zarówno koszty zakupu, jak i paliwa nie powalają na kolana.
Wrażenia
5,0
Silnik
Subiektywnie, idealny kompromis między przyspieszeniem a oszczędnością. Do około 3000 obr/min zbiera się dosyć wolno, ale powyżej przyspieszenie jest w zupełności satysfakcjonujące (wyprzedzanie czy szybsze ruszanie spod świateł nie sprawia żadnych problemów). Jeśli chodzi o spalanie - jednostka 1.2 w połączeniu z niecałą toną masy samochodu daje radę: średnia w mieście około 6,5 l/setkę, w trybie mieszanym 5,3 a w dłuższej trasie, przy właściwym "wyczuciu" silnika można zejść do 4,4 litra.
4,0
Skrzynia biegów
Na ogół bardzo dobrze - niekiedy zdarzają się jednak problemy z "jedynką" i wstecznym, które haczą. Dla niektórych kierowców problemem może być krótki skok.
5,0
Układ jezdny
Miękko - jeśli ktoś lubi twarde zawieszenie, będzie miał problem z przyzwyczajeniem się. Z drugiej strony, bardzo dobrze trzyma się drogi, nie zdarzył mi się jeszcze ani razu większy poślizg.
4,0
Karoseria
Podstawową bolączką jest ilość plastikowych elementów w okolicach zderzaków - domyślam się, że stłuczka to konieczność wymiany połowy nadwozia. Ale sama blacha spisuje się dobrze, żadnej rdzy, a i wytrzymałość na zarysowania zadowalająca.
Komfort
4,0
Widoczność
Gdyby nie skrócona przednia szyba, utrudniająca niekiedy ruszenie spod świateł, byłoby 5 gwiazdek.
4,0
Ergonomia
Duża ilość schowków i skrytek. Bagażnik mógłby być większy - zapakowanie czegoś więcej niż sobotnich zakupów wymaga złożenia tylnej kanapy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W przednim rzędzie siedzeń więcej niż zadowalająco, natomiast pasażerowie z tyłu, mogą odczuwać brak tlenu, szczególnie w ciepłe dni.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla osób niskich i średniego wzrostu miejsca w pełni wystarczająco; jeśli Ty lub ktoś z twoich pasażerów macie powyżej 180cm, będzie i za nisko, i za wąsko.
5,0
Wyciszenie
Do 30km/h cisza jak w samochodzie elektrycznym; do 110 km/h jest poprawnie, powyżej tej prędkości robi się głośno. Niemniej, jest to raczej typowa bolączka samochodów w tym segmencie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty paliwa przemawiają za zakupem Swifta (no, chyba, że zamierzasz co drugi dzień jeździć w trasie Szczecin-Rzeszów). Gorzej z serwisem: części i usługi dosyć drogie, szczególnie w ASO.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mały i bardzo zwrotny samochód, z dużą ilością "elektroniki" umilającej życie za kierownicą, za umiarkowaną w porównaniu do konkurencji cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z wyjątkiem rutynowych wymian zużytych elementów - brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 VVT 94KM 69kW
[l/100km]