Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift V Hatchback 3d Facelifting

Jacek, 7 lat temu
Silnik 1.2 VVT 94KM 69kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 33 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Suzuki Swift V Hatchback 3d Facelifting 1.2 VVT 94KM 69kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,54
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Super auto. Małe, zwinne i dynamiczne. Doskonałe do miasta ale jednej lub dwóch osób. Trasa i wypad na krótkie wakacje też nie są mu straszne... o ile jedzie para a nie rodzina z dziećmi :-)
Wrażenia
4,0
Silnik
94KM biorąc pod uwagę masę auta to zadowalająca moc. Silnik robi się naprawdę żwawy dopiero przy wyższych obrotach a to niestety oznacza też całkiem sporą dawkę decybeli ... Cóż. Trudno od małego miejskiego autka wymagać doskonałego wyciszenia.
5,0
Skrzynia biegów
Super! Biegi wchodzą szybko i gładko.
5,0
Układ jezdny
Nie mam porównania ze zbyt wieloma innymi samochodami ale ten wg mnie prowadzi się super i doskonale trzyma się drogi. Jedzie zawsze dokładnie tam gdzie chcesz. ESP udało mi się "uruchomić" tylko na śniegu i żwirowej drodze.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobrze. Małe autko, duże szyby, duże lusterka - widać wszystko jak na dłoni. Dla wysokiej osoby nisko schodząca linia dachu może stanowić pewien problem. Przy 190cm wzrostu gdy podjadę zbyt blisko do świateł to muszę się wychylać i gimnastykować, żeby je zobaczyć.
5,0
Ergonomia
Jest prosto i przejrzyście. Kilka pokręteł, kilka guzików... auto nawet w wyższych wersjach wyposażenia nie jest przeładowane funkcjami i gadżetami, chyba trzeba by się postarać, żeby zrobić ergonomiczny bałagan.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa bez zarzutów. Klima podczas większych upałów mogłaby działać lepiej. Bardzo długo męczy się ze schłodzeniem nagrzanego wnętrza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu naprawdę OK z tyłu... no cóż. Da się przejechać nawet kilkugodzinną trasę ale nie należy oczekiwać komfortu.
5,0
Wyciszenie
Do 60km/h - bardzo przyjemnie i cicho. Do 100km/h - nadal nieźle Powyżej 120km/h - robi się naprawdę głośno. Chodzi zarówno o hasła silnika pracującego powyżej 3500 obr jak i hałas powietrza opływającego auto.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ubezpieczenie (OC+AC "full opcja" ~2,5 tyś, nie mam zniżek bo to moje pierwsze własne auto) Okresowe przeglądy w ASO nie są specjalnie drogie (jeśli mnie pamięć nie myli: "mały"-550, "duży" - 1100; wykonywane na zmianę) + paliwo i płyn do spryskiwaczy Przez pierwsze 3 lata eksploatacji tylko tyle wymagał mój Swift.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja w tej cenie (~45 tyś netto) nie potrafiłem znaleźć lepszego auta dla moich potrzeb.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po około 2,5 roku drzwi kierowcy zaczęły skrzypieć przy otwieraniu i zamykaniu. To chyba jakaś powszechna przypadłość Swiftów bo znam drugi podobny przypadek. WD40 załatwia sprawę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Przez pierwsze 3 lata eksploatacji auto odwiedzało serwis tylko w ramach corocznych przeglądów, gdzie realizowano tylko zaplanowane czynności. Żadnych niespodzianek/usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 VVT 94KM 69kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Suzuki Swift V

Liczba wpisów: 4

Suzuki Swift V – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Suzuki Swift V Hatchback 3d Facelifting