Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift IV Hatchback 5d

michal_he, 15 lat temu
Silnik 1.3 DDiS FAP 75KM 55kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 DDiS FAP 75KM 55kW od 2004 - Oceń swoje auto
4,62
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Cichy, elastyczny i oszczędny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Skrzypiący fotel kierowcy po 5000 km i luzy w kolumnie kierownicy po 8000 km - naprawy w ramach gwarancji.
5,0
Całokształt
Ani razu nie pożałowałem wyboru. Świetny silnik i prowadzenie, wygodne wnętrze. Jeśli ktoś szuka poręcznego auta do miasta i na trasę dla 2-3 osób, to jest to. Jedyna rzecz, która mi przeszkadza, to niesamowicie delikatny lakier - trzeba bardzo uważać przy myciu, wsiadaniu itd.
Wrażenia
5,0
Silnik
Trochę obawiałem się takiego małego diesla (do jazd próbnych była tylko wersja benzynowa), ale silnik okazał się rewelacyjny. Nie ma mowy o żadnej turbodziurze. Może w mieście auto nie jest mistrzem sprintu spod świateł, ale jest wystarczająco dynamiczne. Świetna elastyczność, w zasadzie każde wyprzedzanie w trasie jest możliwe z piątki - bez redukcji. No i cichutki - z wnętrza podczas jazdy praktycznie nie słychać, że to diesel.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna. Biegi wchodzą z przyjemnym pyknięciem, dźwignia jest krótka i świetnie leży w dłoni. Czasem na autostradzie przydałby się 6 bieg, ale w zasadzie w tej klasie i z takim silnikiem nie ma go żadne auto.
5,0
Układ jezdny
Gokart. Jak przyklejony do drogi. Zakręty można brać z centymetrową precyzją. Zawieszenie jest dość twarde, ale nie przeszkadza mi to.
Komfort
3,0
Widoczność
W zasadzie jest OK, ale: 1. Widoczność do tyłu utrudniaja bardzo grube tylne słupki. Nie chciałem czujnika parkowania, ale teraz stwierdzam, że byłby przydatny. 2. Czasami przednie słupki ograniczają widoczność na łuku, no ale gdzieś muszą się zmieścić kurtyny powietrzne. 3. Bardzo nisko poprowadzona górna krawędź przedniej szyby zasłania światła na skrzyżowaniach - trzeba się wychylać albo stawać trochę dalej. Ale za to auto wygląda tak jak wygląda.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, nad niczym nie trzeba się zastanawiać. Byłoby doskonale, ale są dwa malutkie ale: niektóre mniej istotne przełączniki nie są w nocy podświetlane (np. regulacja wysokości świateł i podświetlenia wskaźników) i przycisk komputera pokładowego pod przednią szybą jest za bardzo oddalony od kierowcy (można go dosięgnąć w zasadzie tylko na postoju). Z tych powodów dałbym 4,5, ale ponieważ mam do wyboru tylko 4 albo 5, a to sa detale, daję 5.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie grzeje, klima chłodzi. Szyby dość szybko odparowują. Może jedynie wentylator mógłby nieco ciszej działać na wyższych prędkościach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla pasażerów znacznie więcej, niż by się wydawało patrząc z zewnątrz na rozmiary auta. Z przodu siedzi się jak w dużym samochodzie, a za maksymalnie odsuniętymi fotelami usiądą pasażerowie, co w tej klasie wcale nie jest oczywiste. Bardzo wygodne fotele. Bagażnik co prawda malutki, ale dzięki podwójnej podłodze można go bardzo efektywnie wykorzystać. Poza tym to nie kombi. A w sytuacjach awaryjnych mogę złożyć kanapę (jednym ruchem, płaska podłoga na poziomie krawędzi załadunku).
4,0
Wyciszenie
Silnik bardzo dobrze - jakie inne auto w tej klasie ma matę wyciszająca pod maską? Przeciętnie nadkola i szumy powietrza przy dużych prędkościach. Zatem średnia ocena - dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Lepiej niż się spodziewałem. Średnie spalanie rzędu 4.9 l/100 km, z włączona klimą 5.1. Bez żadnych wyrzeczeń jeśli chodzi o dynamikę jazdy (przy zachowaniu rozsądku oczywiście), po prostu tyle pali.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 49000 zł mam kompletnie wyposażone (6 poduszek powietrznych, klimatyzacja, radio, podgrzewane lusterka, światła przeciwmgielne, centralny zamek z pilotem itd... brakuje tylko ESP, alufelg nie potrzebuję) z silnikiem diesla i lakierem metallic. Z takim wyposażeniem porównywalne cenowo były tylko Fiat i Citroen. Cała japońska konkurencja o dobre kilka tysięcy drożej. Dodatkowo dostałem opony zimowe, dywaniki i kretyt 50/50 0%. Uważam, że jeśli ktoś szuka niewielkiego, ale dobrze wyposażonego auta, to nie ma lepszej oferty niż Suzuki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po ok. 5000 km pojawiło się skrzypienie fotela kierowcy. Podobno to typowe dla tego modelu. Panowie w serwisie nie dyskutowali i poprawili mocowanie fotela, teraz jest cicho. Mam nadzieję, że tak zostanie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po ok. 8000 km pojawiły się luzy w samej kolumnie kierownicy. Nikt w serwisie nie potrafił tego wyjaśnić, zakładam, że była to wada fabryczna tego elementu w moim aucie. Po konsultacjach z Suzuki Motor Poland wymieniono całą kolumnę w ramach gwarancji. Daję ocenę dobrą jako kredyt zaufania na przyszłość.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.3 DDiS FAP 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Swift IV Hatchback 5d