Bardzo dobre auto, nie tylko do jazdy miejskiej i nie tylko dla kobiet. Ma fajną stylizację lekko sportową co podkreśla też charakterystyka silnika. Jest estetyczne i użyteczne. Gorąco polecam !
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry silnik o dużej elastyczności (bez problemu na 5 biegu przyspiesza od 65 km/h). Sprawdzany na testerach spalin w dwóch stacjach diagnostycznych ma wręcz książkowe parametry (O2, CO, itd)
5,0
Skrzynia biegów
Idealnie wchodzą wszystkie biegi. Delikatnie, płynnie i bez długiego ruchu ręką. Skrzynia jest dobrze stopniowana więc też bez uwag
4,0
Układ jezdny
Ten samochód ma super promień skrętu. Jedynie co powoduje pewien dyskomfort to wspomaganie kierownicy, które nie jest do końca progresywne. Po prostu jest zbyt czułe przy wyższych prędkościach. Koła 185 i 15 cali są na tyle duże, że nie ma co się obawiać mniejszych dziur w jezdniach.
Komfort
5,0
Widoczność
Praktycznie brak uwag, jest bardzo dobre (wersja 3 drzwiowa)- jedynie dla wybrednych przy dalszym odsunięciu fotela kierowcy minimalnie przeszkadza lewy słupek.
5,0
Ergonomia
Dla mnie wystrój wnętrza i ergonomia jest na najwyższym poziomie w tej klasie samochodów. Jedynie co mogłoby się przydać to regulacja kolumny kierownicy przód-tył
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jest na dobrym poziomie, troszkę wolno zimą rozmrażają się zaszronione szyby. Wentylacja cicha lecz średnio wydajna. Nadmuch jest zdecydowanie za słaby w gorące dni jeśli nie używa się klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dużo miejsca dla dwóch osób siedzących z przodu i troszkę mniej dla pasażerów z tyłu ale to w żaden sposób nie przeszkadza (chyba że masz do pokonania 1000 km. Z uwagi na dość dużą wysokość samochodu przestrzeni nad głową jest bardzo dużo co daje komfort podróży nawet wysokim pasażerom
4,0
Wyciszenie
Samochód jest bardzo cichy. Jedynie co mnie denerwowało to metaliczny pogłos przy zamykaniu drzwi (wersja 3 drzwiowa). Zdobyłem się na usprawnienie i wykleiłem je od wewnątrz samoprzylepnymi matami bitumicznymi (2 mm grubości). Dodatkowo wygłuszyłem też tylną klapę. Teraz jest idealnie cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy ostrzejszej jeździe pali niestety dość dużo. Coś za coś... Przy bardzo spokojnej jeździe można zejść na trasie do 5.9 l/100 przy prędkości 90-100 km/h i 6.1 l/100 przy prędkości 105-115 km/h. Natomiast w mieście to jest ok 7.0-8.5 l/100 w zależności od ilości korków i oczywiście temperatury zewnętrznej. Jedno istotne usprawnienie; pedał gazu - prawie cały zakres użytecznej pracy silnika zawiera się w 5 mm skoku pedału gazu co powoduje dużą trudności w ruszaniu, zmianie biegów i utrzymaniu zadanej prędkości jazdy. Usprawnienie polega na przesunięciu osi pedału o 4 cm w górę (trzeba przespawać ośkę i przesunąć mocowanie do podłogi). Daje to o wiele większą elastyczność w operowaniu pedałem gazu, po prostu silnik nie \"wyje\" niepotrzebnie co też odbija się na ekonomiczności
4,0
Stosunek jakość/cena
Zawsze może być lepszy stosunek jakości do ceny. Tutaj z uwagi na popyt ceny trzymają się jeszcze dość wysoko. Ale warto
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie mam mały przebieg i jedyna uwaga dotyczy lekkiego \"trzeszczenia\" w prawym mcphersonie przy skręcaniu na b. małej prędkości. Prawdopodobnie zaciera się już górne łożysko oporowe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 VVT 102KM 75kW
[l/100km]