Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift IV Hatchback 5d

nieodwracalny@autograf.pl, 17 lat temu
Silnik 1.5 VVT 102KM 75kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.5 VVT 102KM 75kW od 2004 - Oceń swoje auto
4,54
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : wyciszone wnetrze to był pierwszy pozytywny szok, w drugiej kolejności relatywny komfort pracy zawieszenia w predkościach miejskich, miękka praca szkrzyni, moc silnika na wysokich obrotach.
5,0
Całokształt
Udany zakup.
Wrażenia
3,0
Silnik
Zbyt mało mocy w przedziale 2000-3000 oraz 3000-4000. Zbyt duży przyrost mocy po załączeniu VVT na poziomie 4000.
5,0
Skrzynia biegów
Automat. Biegi zmiania baaardzo płynnie. Pozwala łątwo zmieniać przełożenia ręcznie. Dostosowuje sposo zmiany biegów do stylu jazdy. Absolutnie niweluje szarpinięcia przy zdjęciu nogi z gazu. Ostatnie przełożenie bardzo długie, 2700 obrotów przy 100km/h. Dynamiczny w zagresach predkosci 0-30 oraz 80-150. Nadaje sie jazdy miejskiej w starej EU, nie u nas (2 bieg do 115km/h co sprawia że w ciagu samochodów trzeba korzystać z niskich obrotów 2 biegu). Ogólnie: fantastyczny komfort w mieście, lepsze wyciszenie wnętrza, jedyne niedomaganie to dość trudne wymuszenie zmiany tempa (kickdown rozwiazuje sprawe, ale nie zawsze chcesz maksymalnej mocy i hałasu). Przy mocniejszym doel w silniku problemu by nie było.
4,0
Układ jezdny
Belka skrętna z tyłu, jak w całej klasie małych samochodów. Ogólny komfort bardzo dobry, zachowanie w zakręcie bardzo poprawne ( w dużej mierze zależy od ciśnienia w oponach Potenza Re 080), wspomaganie ma włąściwą siłe, ale czucie kierownicy podobne do innych aut miejskich, przy 4 osobach komfort bardzo spada (tyl sie utwardza). Ogólnie: ma raczej miękkie i komfortowe zawieszenie które ku mojemu zaskoczeniu nie pogarsza znacząco właściwości jezdnych,
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na samochody dziś projektowane, przedni słupek nadal dość mały, dobrze widać pieszych. Widocznosć we wszystkich kierunkach OK. Jedyny poważny mankament to proste szkło w prawym lusterku bocznym. Pokazuje zbyt mału, szczególnie kiedy samochó nie jest ustawiony równolegle do pasa (czyli już podczas zmiany pasa) -> uniemożliwia to zmane dwóch pasó w prawo za jednym razem.
4,0
Ergonomia
Tablicja rejestracyjna, wskaźniki, itp. wszystko na miejscu i wygodnie. Koszmar to krzesła które zostały zainstalowane w miejsce foteli. Są brak trzymania przy hamowaniu (leci się na kierownice), pozycja zawsze zbyt wysoka, brak podparcia lędzwiowego. W efekcie poczucie bezpieczeństwa spada przez siedziska. Nalezy tez dodac ze oryginalne radio i glosniki są do bani.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima jest manualna, i wydaje się być trochę zbyt mało wydajna w najgorsze upały. Aby wymusić na niej pełne mrożenie musi też być nastawiona na największe dmuchanie. Mało przyjazde dla zdrowia. Duży plus za el. sterowanie wszystkich 4 okien. Przy otwartych okanach przyjemnie szumi, do ok 90 km/h i nie daje po uszach - to pierwszy samochod jaki znam gdzie faktycznie mozna jechac przy otwartych oknach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie zadużo przestrzeni. Wole bardziej przytulne wnętrza. Z tyłu dużo więcej niż samochodach długości 3,7 metra produkowanych jescze 5-10 lat temu. Bagażnik znośny. Schowki są. Przestrzeń nie jest dla mnie najważniejsza, jest przestrzeń i już.
5,0
Wyciszenie
Wyjatkowo dobre wyciszenie. Silnik wyciszony bardzo ładnie, nigdy nie jest natarczywy, hałas tylko powyzej 5500 obrotów. Przy predkosciach stałych nawet 140 km/h silnika nie slychac. Wiatr całkiem cichy jak na te klase, podobnie opony 185/60/15. Ogolnie wrazenie jest wyciszony ponad srednia ze swojej klasy, zdecydowanie ponad. Szczegolnie zaskakuje niski poziom szumów wiatru i dosc stonowany odglos opon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem zadowolony. Trasa 6,1-6,3 Miasto w korkach 9,5-10,5 Miasto weekendy/wakacje 8-9 Komputer wskazuje ze przy 90 spada do 5,5 i faktycznie w trasie gdzie jedzie sie 110-120 i wiele terenow zabudowanych to spala troche powyzej 6 z wlaczona klimą oraz z wyprzedzaniem tirów napełnej mocy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek rewelacyjny. Jedyny mankament to polityka importera który dostarcza 1,5 A/T tylko w wersji GLX, zamiast w wersji GS.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tylko rzeczy domontowane w ASO przy zakupie wymagaja poprawek. Samochod spasowany bardzo dobrze, powloka lakiernicza dobrej jakosci, plastiki w srodku i skora na kierownicy bardzo OK.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 1,500 km wymagał lekkiej korekty zbieżności. 3 lata gwarancji, powinno być OK.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 VVT 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Swift IV Hatchback 5d