Do miasta w sam raz gabaryty, dobrze sie parkuje, niebanalny wygląd, dobry projekt wnętrza. Trochę za twardy na nasze drogi. Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie kiepska jakość wykonania jakoś nie pasująca do Japończyków. Od nowego samochodu za spore pieniądze - to malutkie auto - moje wymagania były wyższe. Miałem kupić inne auto, padło na swifta i niestety żałuję zakupu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Lubi obroty jak to w japońskich autach a to odbija się na zużyciu paliwa, które małe nie jest jak na 1.3. Elastyczność mocno przeciętna, auto wymaga częstego machania drążkiem skrzyni biegów i przy wyprzedzaniu konieczna redukcja. Silnik cichy na postoju przy większych obrotach już niekoniecznie, ale może to kwestia słabego wyciszenia auta.
2,0
Skrzynia biegów
Kultura pracy skrzyni to bliżej żuka chyba, dla mnie najgorszy punkt tego samochodu. Jest głośna, ma dziwna wyjącą pracę w pewnych zakresach obrotów, często haczy jedynka, wsteczny to w ogóle trudno wbić. Po dłuższej podroży na postoju słychać jakby chrobotanie, po wciśnięciu sprzęgła ustaje. W poprzednim fiacie tez szału nie było, ale tutaj jest chyba gorzej, tylko może precyzja wybierania lepsza. Jak na nie tanie suzuki to słabizna.
3,0
Układ jezdny
Auto twardo zawieszone, na dobrej drodze jest fajnie, dobre prowadzenie, zakrety bezpiecznie, ale w mieście z nierównościami, dziurami to słaby komfort nawet jak na małe auto. W kolumnie kierowniczej słychać stuki, pracę zawieszenia też słychać ale tragedii nie ma.
Komfort
3,0
Widoczność
Umiarkowanie dobrze, do przodu super,tył może być pomagają dobre, duże lusterka ale na boki jak dla mnie kiepsko, muszę więcej pracować głową :).
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, prosta i wygodna obsługa, dobrze zaprojektowana deska. Duży minus za tylna półkę bagażnika, trzeba ją ręcznie podnosić i opuszczać - co za cymbał to zaprojektował ?
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby parują ale klima pomaga od razu. Poza tym wydajnie zarówno chłodzenie jak i grzanie. Głośna praca sprężarki klimy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wygodnie, naprawdę sporo miejsca jak na wielkość auta. Nie najgorsze fotele. Tył raczej ciasnawy, ale ujdzie. Znacznie obniżam ocenę za malutki bagażnik. Inne firmy w tej klasie oferują znacznie więcej. Nawet hyundai i10 ma większy.
3,0
Wyciszenie
Liczyłem na więcej w tym zakresie. Na postoju i przy małych obrotach w miarę cicho, ale tak powyżej 60-80 km/h jest denerwująco głośno. Hałasy z zewnątrz mocno przenikają do kabiny, szum powietrza też znaczny przy szybszej jeździe.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik nie za duży ale w mieście ssie w granicach 8,5 litra średnio przy delikatnej jeździe, no trochę korków jest. W trasie może być ale są oszczędniejsze samochody z podobnymi silnikami. ASO suzuki w moim mieście tragedia, wysokie ceny nie idą w parze z jakością obsługi. Dasz auto na przegląd, odbierzesz w gorszym stanie. Tracenie nerwów i czasu.
2,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę słabe wykonanie, różne upierdliwe niedoróbki, niespecjalną ekonomiczność i uniwersalność samochodu, drogie części i przeglądy to samochód jest ewidentnie za drogi.Może dlatego sprzedaje się swiftów mało.
Nie można dokupować opcji wyposażenia, masz tylko standardowe wersje.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu ocena bardzo niska. W nowym aucie skrzypienia, stukania zewsząd, świergoty spod deski. Plastiki mizeria, rysują sie od patrzenia - to nie limuzyna fakt, ale do cholery mogliby to lepiej poskręcać. Nawet w fiacie było znacznie lepiej w tym zakresie. Hamulce piszczą, zabiegi ASO pomagają na krótko.
Jak ktoś lubi dobrze spasowane wnętrze i cisze w trakcie jazdy to niech omija suzuki albo radio na full.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jakiś znacznych awarii na razie nie było, jak tu już ktoś pisał też mam problem z odpalaniem na ciepłym, ale losowo.
Słaby lakier, miałem drobną naprawę wady lakieru w ramach gwarancji. Tylko rok gwarancji na lakier !!!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 92KM 68kW
[l/100km]