Przeniesienie napędu
: "mały ale wariat" i jeszcze 4x4
5,0
Całokształt
Przede wszystkim wnętrze - materiały, obicia - dobre i dobrze spasowane. Wyposażenie grubo powyżej przeciętnego : poduszki, abs, 4x4, elektryka szyb i lusterek, podgrzewane fotele i lusterka, całkiem ok audio z cd, alu felgi, halogeny, ....
Z zewnątrz wygląd jak dla mnie bardzo pozytywny: coś jak Mini Cooper i gokart razem. Generalnie jak już pisałem to po prosu udany "mały" samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik typowo japoński - lubi wysokie obroty - i wtedy daje więcej mocy, jak ktoś określił "mały ale wariat". Osobiście nie przepadam za wysoko kręconymi motorami - ale w wypadku Świstaka takie połączenie z napędem 4x4 daje naprawdę dużo radości z jazdy. Do miasta bez zarzutu, w trasie też pozytywnie - nie odstaje od innych a jak trzeba to potrafi pokazać "pazur". Generalnie nico większa pojemność dla tej mocy byłaby chyba lepszym rozwiązaniem.
4,0
Skrzynia biegów
żadnych specjalnych uwag - dobrze zestrojona z silnikiem, dosyć krótkie przełożenia. Elastyczność raczej względna - no ale to japońska benzynowa "wysoko-obrotówka" - więc inaczej być nie może.
4,0
Układ jezdny
Napęd 4x4, mała masa, krótki rozstaw i 92KM - trochę dla wariatów. Generalnie jest dobrze a nawet lepiej - i dla żony w mieście na zakupach i dla zabawy na śniegu. Trochę gorzej z hamulcem - ledwo dotknięty i auto staje w miejscu - trzeba się przyzwyczaić, uważać i umiejetnie, delikatnie używać.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko na swoim miejscu, widoczność bez problemów, dobre lusterka (podgrzewane), park pilot dla mniej wprawionych.
5,0
Ergonomia
Co tu pisać? - wszystko jak należy, wskaźniki i przyciski we właściwych miejscach - łatwo dostępne i czytelne. Kierownica multifunkcyjna, fotele jak z większego samochodu - dobrze dobrane i dosyć wygodne. Generalnie wnętrze to po prostu mały "prawdziwy" samochód, wygodny i tradycyjny - bez wynalazków znanych np z Yarisa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dla mnie jest więcej niż ok - podgrzewane fotele, podgrzewane lusterka, klima "ręczna" to na takie autko całkiem sporo. Jednak dla nie lubiących kręcić wysoko silnika - jazda z klimą na wyższych pozycjach wentylatora - objawi się zauważalnym spadkiem mocy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duuuuużo jak na tak niewielki samochód. Z przodu bez problemu, z tyłu dla dwóch osób też, bagażnik całkiem spory.
4,0
Wyciszenie
Nie jest to klasa "premium" - więc trochę słychać pomruki silnika wkręcanego powyżej 3 tysięcy obrotów - za to nie ma świstów wiatru, niewiele też dobiega z nierówności dróg.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto głównie jeździ w mieście - no i spalanie średnio 9 - 9,5 litra. Jak na taki niewielki samochód z niewielkim silnikiem to mogłoby byc lepiej.
Przeglądy w cenie przeciętnej - ani drogo ani tanio, porównywalnie z innymi markami. Za to dobra obsługa serwisowa u dealera (Wrocław).
4,0
Stosunek jakość/cena
Koszt mojej wersji ok 55 tys. - to chyba nie mało ale czy dużo - za to co dostajemy?
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Autko niewiele jeździ (19 tys km / 4 lata) ale jak dotąd - tylko regulacja zamka tylnej klapy - aby łatwiej się zamykał/zatrzaskiwał. Lakier ekologiczny więc nieco zaczął płowieć po 4 latach - wykonałem ochronę lakieru GLARE i teraz jest jak nowy i twardszy. Nieco podatna na odkształcenia cienka blacha.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej - a poważnych usterek ZERO.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 92KM 68kW
[l/100km]