Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift IV Hatchback 5d

Maniek, 13 lat temu
Silnik 1.3 92KM 68kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
3,23
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Dobrze się prowadzi, pewnie pokonuje zakręty.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : lakier z wadami fabrycznymi - porażka !
3,0
Całokształt
Główny atut auta to ciekawy wygląd, przyzwoity silnik i dobre prowadzenie. Jako auto miejskie dobry projekt nadwozia. I na tym koniec plusów wg. mnie. Generalnie auto które z japońską jakością raczej ma niewiele wspólnego. Słaba skrzynia biegów, fatalna jakość montażu, duże spalanie, kiepski lakier. Nabrałem się na niby \"japońskość\" marki. W testach awaryjności ADAC itp. bardzo przeciętnie wypada i wygląda na to, że zgodnie z rzeczywistością. Słaby i nieprofesjonalny serwis ASO. Zdecydowanie za drogie w stosunku do tego co oferuje na tle konkurencji. Nie polecam !
Wrażenia
4,0
Silnik
Umiarkowana elastyczność, ale jest przyzwoicie. Dobra kultura pracy (na biegu jałowym cichy). Lekko wchodzi na wysokie obroty i wtedy jest bardzo dynamiczny i zrywny. Wymaga częstej redukcji biegu przy wyprzedzaniu.
2,0
Skrzynia biegów
Dość długie przełożenia. W miarę precyzyjna(dobrze dobrany skok lewarka), ale!: często haczy jedynka i wsteczny - podobno TTTM, głośno \"buczy\" przy lekkim hamowaniu silnikiem na III i IV biegu w pewnym zakresie obrotów (wg. ASO TTTM), sprzęgło działa niekomfortowo (prawie zerowa progresja). Generalnie skrzynia wydaje się delikatna i tandetna w porównaniu z np. poprzednia skodą fabią.
4,0
Układ jezdny
Mocny punkt auta. Generalnie dość sztywne i twardawe zawieszenie (trochę sportowy styl), ale bez przesady - na nierównościach nie ma się wrażenia taczki, komfort przyzwoity w swojej klasie. Bardzo dobrze trzyma sie drogi, bez problemowy w zakrętach (precyzyjne pokonywanie). Dobrze dobrany układ kierowniczy, duża precyzja, może ciut za mocne wspomaganie przy szybszej jeździe.
Komfort
4,0
Widoczność
Dach trochę zasłania światła sygn. jak stoisz pierwszy (jest mocno wysunięty). Poza tym do przodu dobra. Na boki nie najlepiej, ale świetne, duże lusterka załatwiają sprawę. Na - : w przedniej szybie odbija się deska rozdzielcza. Widoczność do tyłu dobra, choć mogło być lepiej.
4,0
Ergonomia
Czytelne zegary. Prosta, dobrze zaprojektowana deska. Przyciski łatwo dostępne. Mało schowków w kabinie. Tylna półka nie podnosi się wraz z klapą - dziwne i niewygodne rozwiązanie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie wydajne, szybko sie nagrzewa. Klimatyzacja skuteczna, troche głośna praca sprężarki. Minus za głośną i nieprzyjemną pracę wentylatora nawiewu, na najwyższym biegu to już porażka - ogłuchnąć można (w fabii było znacznie ciszej).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu naprawdę dobrze. Jak na gabaryty auta to wręcz doskonale. Z tyłu przyzwoicie, ale tylko dla niewysokich i na krótkie trasy. Bagażnik mały, w tej klasie aut jeden z mniejszych, ale na potrzeby miejskie wystarczający. Po złożeniu siedzeń nierówna przestrzeń bagażowa.
3,0
Wyciszenie
Na postoju cicho. Do 100km/h jest dobrze. Powyżej jest coraz gorzej, ale tragedii nie ma. Mocno słychać szum opływającego powietrza. Auto mogłoby być lepiej wyciszone.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spodziewałem się przy tej masie i małej pojemności lepszych wyników. Jeżdżę raczej delikatnie i zwykle w 2 osoby bez obciążenia. Dane producenta między bajki włożyć.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie za drogie w stosunku do tego co oferuje na tle konkurencji. Warto szukać jak są promocje i upusty od ceny podstawowej, wtedy można kupić w atrakcyjnej cenie. Tylko czy warto ? Salony niezbyt chętne do negocjacji cenowych.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To auto chyba tylko stało koło japońskich samochodów. Węgrzy (tam składają swifty) mają słabą kontrolę jakości. Auto jest złożone bardzo niedbale. Ciagłe odgłosy rezonansu z deski i drzwi przy zejściu z obrotów (ASO nie umie naprawić), słabo spasowane plastki, stuki, puki tylnej kanapy na nierównościach, fatalnie zamontowana wykładzina bagażnika, stukające regulatory oparcia foteli, wyjąca skrzynia biegów przy hamowaniu silnikiem, marszczące się okleiny słupków itd. Ogólnie żenada w tak małym aucie za tak wysoką cenę. Przestrzegam !!!
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Cóz napisać więcej. Po 4 miesiącach mało intensywnego używania nowe auto musiało mieć lakierowanie gwarancyjne błotnika tylnego (lakier metalik srebrny) - lakier dostał gęsiej skórki - porażka totalna. Gwarancja na lakier tylko jeden rok - teraz wiem dlaczego.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 92KM 68kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
7,2
l/100km
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki Swift IV Hatchback 5d