Chciałem kupić silnik 1,5. Po jeździe próbnej zdecydowałem się na 1,3 jest wystarczający to tej masy. To silnik dla osób, które wiedzą do czego służy pedał gazu i nie wpatrują się tylko w chwilowy wskaźnik zużycia paliwa. Kręci się prawie do 7 tyś obrotów, a powyżej 4 tyś budzi się ze snu i przypomina że suzuki produkuje też dobre motocykle.
4,0
Skrzynia biegów
Ciekawie zestopniowywana skrzynia. 4 i 5 to nadbiegi. Na naszych droga nie ma potrzeby zużywania 5 nic to nie daje, a czasami powoduje większe zużycie paliwa. Przy wyprzedzaniu należy zredukować do 3 biegu. Samochodzik na tym biegu rozpędza się do 130 km/h i jest bardzo dynamiczny. Skrzynia czasami haczy na wstecznym biegu, ale nie jest to uciążliwe.
5,0
Układ jezdny
Miałem parę samochodów, ale żaden nie posiadał tak dobrego zawieszenia. Trzyma bardzo dobrze w zakrętach, nadwozie się nie przechyla. Zawieszenie jest bardziej twarde niż komfortowe. Hamulce bardzo dobre. ABS nie klekocze bez potrzeby, w zasadzie nie odczuwa się jego ingerencji w hamowanie. Piękne jest to że dopiero w ekstremalnych sytuacjach \"przeszkadza\" kierowcy w prowadzeniu auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobre, duże lusterka ułatwiają widoczność do tyłu. Do przodu widoczność dobra. Do tyłu zasłaniają wysoko uniesione zagłówki dla pasażów. Przy podróżny w dwie osoby niezła widoczność.
5,0
Ergonomia
Cenię miejsce pracy kierowcy za to, że pod ręką jest tylko to co niezbędne do prowadzenia auta i w tym miejscu w którym należałoby się tego spodziewać. Żadnych bajeranckich przycisków upodabniających samochód do statku kosmicznego i rozpraszających kierowcę.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa poprawnie. Wentylator na 4 biegu jest zdecydowanie za głośny. Występuje tendencja do zapanowywania szyb. Często trzeba wymieniać filtr kabinowy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę samochodu zadowalająco. Z przodu pozwala na wygodne podróżowanie dwóch osób. Z tyłu poradzą sobie dwie osoby. Trzy tylko na krótkich trasach. Przednie fotele twarde z niezłym trzymaniem bocznym. Najdłuższa trasa jaka pokonałem to 2 tyś kilometrów do Bułgarii w dwie osoby i komfort podróży był zadowalający. Bagażnik mikroskopijny. Dłuższe trasy albo w dwie osoby albo z boxem na dachu.
4,0
Wyciszenie
Poniżej 3 tyś silnika praktycznie nie słychać w kabinie. Powyżej 4 tyś odgłos silnika jest słyszalny ale nie jest uciążliwy. Jak dla mnie to przyjemne dla uch mruczenie. Plastiki dobrze spasowane. Miałem problem z zamkiem schowka pasażera, ale udało się w serwisie osunąć to nieznośne trzeszczenie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zależny od stylu jazdy. Przy dynamicznej jeździe nie jest ekonomicznie. Na autostradzie przy prędkościach 140-150 km/h spalanie może podskoczyć do 8-9 l. Przy ekonomicznej jeździe moja żona osiąga wynik 5,3 l poza miastem. Średnia z wakacji po przejechaniu 4 tyś. km po drogach i autostradach południowej Europy to 6,5 l. We wrocławskich korkach do 10 l. Ceny przeglądów serwisowych mogły by być niższe. Cena przeglądu po 30 tyś. z czyszczeniem klimatyzacji wyniosła 1100 zł bez ceny oleju, który dostarczyłem do serwisu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za ta cenę nie ma konkurencji we właściwościach jezdnych i wyposażeniu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniłem mieszek drążka biegów na gwarancji bo popękał materiał.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niezawodność godna poprzednich wersji.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 92KM 68kW
[l/100km]