Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift IV Hatchback 5d

rks, 14 lat temu
Silnik 1.3 92KM 68kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,46
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Rajdówka :)
5,0
Całokształt
Jest bardzo dobrze. Niskie koszty eksploatacji, rewelacyjne właściwości jezdne i fenomenalny stosunek ceny do jakości i oferowanego wyposażenia. Reszta w podkategoriach bo już nie ma siły pisać ;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Niestety silnik nie jest elastyczny, a 5 bieg jest jak w Polonezie ;) Silnik wysokoobrotowy, porządnie przyspiesza dopiero od 4000rpm. Na autostradzie do 140km/h-160km/h, później zaczynają się schody. Przy 4 osobach w aucie 160km/h to raczej max chociaż do 180km/h się kula. Ogólnie pozytywnie, tylko trzeba wiedzieć co ma się pod maska i jak z tego korzystać. Zaznaczyć tylko trzeba, że licznik w Swifcie nie zawyża i jeśli jest 180km/h na budziku to na GPS jest ok. 177km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Po akcji naprawczej i wymianie wadliwego pierścienia przy drążku, chodzi precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
To nie auto to gokart !!!!! Prowadzi się rewelacyjnie ,szczególnie przy dynamicznej jeździe po górach i zakrętach, na autostradzie również stabilnie przy większych prędkościach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra/przeciętna, słupki coraz większe w nowych autach, okna coraz mniejsze więc i widoczność się zmniejsza, ale konkurencja nie jest pod tym względem lepsza.
5,0
Ergonomia
Wszystko po ręką, sterowanie radia w kierownicy to duży plus.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj też należałoby dać ocenę 3+. Ogrzewanie w zasadzie na 5, silnik się baaardzo szybko nagrzewa, nawet przy mrozach po -20*C. Najgorzej jest z przednią szybą, potrafi czasem parować w górnych rogach szyby i trzeba się ratować wtedy klimą do odparowania. Winię za to złe rozmieszczenie otworów do wentylacji przedniej szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla tej klasy auta jest OK. Kierowca i pasażer dobrze, tył już gorzej. Jedyne co to dziwna pozycja za kierownicą, ciężko ustawić właściwie fotel i w zasadzie trzeba się przyzwyczaić :)
4,0
Wyciszenie
Wolno jedziesz jest cicho, szybko-głośno. Jak w każdym aucie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy \"rajdowaniu\" w zasadzie nie można spalić powyżej 10l/100km, przy mocno dynamicznej jeździe 8,5l jest do zrobienia, na autostradzie, 4 osoby, 5 bieg i gaz w podłodze to spalanie rzędu 9-10l/100km, przy 130/140km/h 8l/100km. Po mieście nie jeżdżą to nie wiem :) Ale średnio przy spokojnej jeździe można przyjąć ok. 6-6,5 litra.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tak bogate wyposażenie za taką cenę nie ma (nie było w trakcie zakupu) nigdzie u konkurencji. Do tego 3 lata gwarancji i gdyby nie mało elastyczny silnik, mamy ideał klasy B :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gicior! Dwie akcje naprawcze, pierścień drążka i oring przy czujniku w skrzyni. Ale wszystko załatwiane przy okazji przeglądów. Na 15kkm i 30kkm.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W zasadzie 30.000km i nic się nie dzieje, nie bierze oleju, a przy moim trybie jazdy nie musi to być takie oczywiste :) Wytrzymałe autko, naprawdę !!!!!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 92KM 68kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Swift IV Hatchback 5d