Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift IV Hatchback 5d

pismak, 14 lat temu
Silnik 1.3 92KM 68kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
3,54
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Dobre auto miejskie, sprawdza się równiez na trasie, ale bez żadnej rewelacji. Duży plus za design karoserii i wnętrza. Ocenę auta obniżają kiepskie materiały wykończeniowe oraz średnio wygodne fotele. Silnik wystarczający, sprawia wrażenie solidnej konstrukcji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyzwoicie, ale liczyłem, że 90 KM w takim autku będzie znaczyło więcej. Choć ine powiem, nie ma kłopotów z wyprzedzaniem.
3,0
Skrzynia biegów
Często kłopot ze wstecznym. Reszta biegow wchodzi dość twardo.
4,0
Układ jezdny
Duży plus za trzymanie się drogi przy dużych prędkościach i precyzyjny układ kierowniczy. Wspomaganie super.
Komfort
3,0
Widoczność
Duże słupki z przodu, ale można sie przyzwyczaić.
3,0
Ergonomia
Wszystko gdzie trzeba. Kokpit bardzo ergonomiczny. Do tego ładny design zegarów i deski rozdzielczej, o niebo lepiej niż w tego typu autach konceru GM. Dużo gorzej gdy się rozejrzysz doooła. Jakość użytych materiałów do tapicerki drzwi i foteli karygodna. Mówiąc wprost, te obicia są szmaciane.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
odparowywanie przedniej szyby to kompromitacja. Kiedy powiedziałem o tym w serwisie usłyszałem, że w autach z klimą tak już jest. owszem, kiedy włączam klimę odparowuje bardzo szybko, ale to oznacza, że przy padającym deszczu trzeba cały czas jechać z włączoną klimą. Druga sprawa to ogrzewanie przedniej szyby. Wystarczy 5 stopni mrozu, aby nawiew ciepłego powietrza nie radził sobie z odmrożeniem szyby. W tym temacie wiele tłumaczy fakt, że otwory wentylacyjne znajdują się chyba tylko na 2/3 długości szyby, a na wysokości fotela kierowca są tylko do połowy! Projektant tej instalacji to jakiś debil.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Więcej niż dobrze. Z tyłu dużo więcej miejsca niż u konkurencji. O fatalnych materiałach wykonczeniowych pisałem powyżej. Słabo wyprofilowane fotele. Widziałem, że w nowej corsie są już dużo większe siedziska. Z tyłu kanapa za miękka - wrażenie jakby siedziało się na gąbce.
3,0
Wyciszenie
Mistrz wyciszenia to to nie jest, ale głośność w granicach normy. W zasadzie, na autostradzie pow. 120 km/h silnik jest cichy, ale we znaki daje się szum powietrza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przyzwoicie, ale bez rewelacji. bawiłem się przez długi czas w eko driving tym autem, ale ani przez moment nie dało się zbliżyć do danych podawanych przez prodycenta. Po prostu chcąc realnie ocenić spalanie, do norm katalogowych treba dodać 0,5 l
4,0
Stosunek jakość/cena
Chyba ok, bo auto wyróżnia się w tłumie innych aut tego segmentu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
skrzypiący pedał sprzęgła naprawione przy pierwszym przeglądzie. Nieco obwisły drzwi. Czasami kłopot przy zapalaniu - chwyta za 2. razem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 92KM 68kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
7,2
l/100km
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki Swift IV Hatchback 5d