Dobre auto miejskie, sprawdza się równiez na trasie, ale bez żadnej rewelacji. Duży plus za design karoserii i wnętrza. Ocenę auta obniżają kiepskie materiały wykończeniowe oraz średnio wygodne fotele. Silnik wystarczający, sprawia wrażenie solidnej konstrukcji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyzwoicie, ale liczyłem, że 90 KM w takim autku będzie znaczyło więcej. Choć ine powiem, nie ma kłopotów z wyprzedzaniem.
3,0
Skrzynia biegów
Często kłopot ze wstecznym. Reszta biegow wchodzi dość twardo.
4,0
Układ jezdny
Duży plus za trzymanie się drogi przy dużych prędkościach i precyzyjny układ kierowniczy. Wspomaganie super.
Komfort
3,0
Widoczność
Duże słupki z przodu, ale można sie przyzwyczaić.
3,0
Ergonomia
Wszystko gdzie trzeba. Kokpit bardzo ergonomiczny. Do tego ładny design zegarów i deski rozdzielczej, o niebo lepiej niż w tego typu autach konceru GM. Dużo gorzej gdy się rozejrzysz doooła. Jakość użytych materiałów do tapicerki drzwi i foteli karygodna. Mówiąc wprost, te obicia są szmaciane.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
odparowywanie przedniej szyby to kompromitacja. Kiedy powiedziałem o tym w serwisie usłyszałem, że w autach z klimą tak już jest. owszem, kiedy włączam klimę odparowuje bardzo szybko, ale to oznacza, że przy padającym deszczu trzeba cały czas jechać z włączoną klimą. Druga sprawa to ogrzewanie przedniej szyby. Wystarczy 5 stopni mrozu, aby nawiew ciepłego powietrza nie radził sobie z odmrożeniem szyby. W tym temacie wiele tłumaczy fakt, że otwory wentylacyjne znajdują się chyba tylko na 2/3 długości szyby, a na wysokości fotela kierowca są tylko do połowy! Projektant tej instalacji to jakiś debil.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Więcej niż dobrze. Z tyłu dużo więcej miejsca niż u konkurencji. O fatalnych materiałach wykonczeniowych pisałem powyżej. Słabo wyprofilowane fotele. Widziałem, że w nowej corsie są już dużo większe siedziska. Z tyłu kanapa za miękka - wrażenie jakby siedziało się na gąbce.
3,0
Wyciszenie
Mistrz wyciszenia to to nie jest, ale głośność w granicach normy. W zasadzie, na autostradzie pow. 120 km/h silnik jest cichy, ale we znaki daje się szum powietrza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przyzwoicie, ale bez rewelacji. bawiłem się przez długi czas w eko driving tym autem, ale ani przez moment nie dało się zbliżyć do danych podawanych przez prodycenta. Po prostu chcąc realnie ocenić spalanie, do norm katalogowych treba dodać 0,5 l
4,0
Stosunek jakość/cena
Chyba ok, bo auto wyróżnia się w tłumie innych aut tego segmentu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
skrzypiący pedał sprzęgła naprawione przy pierwszym przeglądzie. Nieco obwisły drzwi. Czasami kłopot przy zapalaniu - chwyta za 2. razem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 92KM 68kW
[l/100km]