Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift IV Hatchback 5d

15 lat temu
Silnik 1.3 92KM 68kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
3,00
25% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : wcisnięcie hamulca ze średnią nawet siłą sprawia, że psa należy przytwierdzić mocno do fotela. W przeciwnym razie nauczy się latać i pozna co to bezwładność (na szczęście przednie szyby nie są powlająco drogie, tylko psa szkoda)
3,0
Całokształt
nie ma tu możliwości wystawienia oceny 4+ ani 5-, a taką bym swiftowi wystawił. Ten minusik przy piątce jest za niemetalizowany, czerwony lakier dość podatny na uszkodzenia. Dlatego, jeśli ktoś ma zamiar używać tego samochodu długo, warto zrezygnować z czerwonego i wybrać srebrny metalik (ale to i tak dotyczy wszystkich obecnie produkowanych samochodów)
Wrażenia
3,0
Silnik
Na biegu jałowym praktycznie go nie słychać, brak wibracji, przyspieszenie rewelacyjne (od 4000 obrotów leci jak rakieta, poniżej też nie ma co narzekać), elastyczność jak w typowym benzyniaku o stosunkowo wysokiej mocy w porównaniu do pojemności. Dodatkową zaletą silnika jest łańcuch rozrządu (a nie pasek) co zwiększa jego żywotność!!!
3,0
Skrzynia biegów
krótkie przełożenia, precyzyjna. Jedynie przy wrzucaniu wstecznego czasem trzeba ponownie wcisnąć sprzęgło ale to chyba normalne (fiesta, którą jeździłem prawie 3 lata miała tak samo, podobnie jak wiele innych samochodów)
3,0
Układ jezdny
pomijając fakt, że zawieszenia samochodów nie są projektowane na nasze drogi, swift zachowuje się bardzo dobrze - czasem na nierównościach na zakręcie miewam wrażenie utraty stabilności na ułamek sekundy ale zaraz potem wszystko wraca do normy. W takich sytuacjach świetnie sprawdza się układ kierowniczy nie reagując na takie niespodzianki (w jakimś teście swifta o czytałem o \\\"denerwującym\\\" opóźnieniu reakcji układu kierowniczego i kompletnie się z tym nie zgadzam)
Komfort
3,0
Widoczność
w czasie jazdy do przodu i do tyłu bardzo dobra. Na boki również, z jednym wyjątkiem: stojąc na światłach jako pierwszy w szeregu nie widzę sygnalizacji nad samochodem (zasłania ją wysunięta do przodu linia dachu; samochód ładnie dzięki temu wygląda, ale jest to czasem denerwujące)
3,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, czasem tylko trudno trafić w przycisk wygaszający podświetlenie radia i przycisk włączający przednie światła przeciwmgłowe
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
połączenie letniej temperatury i deszczu powoduje straszne parowanie wnętrza. Nawiew (nawet wyłącznie na szybę) nie daje rady bez pomocy klimatyzacji. Mógłby trochę lepiej grzać (np. w seicento czy fabii wydajność ogrzewania jest bez porównania lepsza). Klimatyzacja ok.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 180 cm wzrostu. Zajmuję za kierownicą tyle miejsca ile potrzebuję dla pełnej wygody a jednocześnie pasażer za mną (o podobnym wzroście) na nic nie narzeka. Jeśli chodzi o miejsce nad głową, mógłbym mieć nawet 210 cm wzrostu. Zdecydowanie za mały bagażnik (213 l)! Moja stara fiesta miała 250 (ale woziłem w niej kupę gratów potrzebnych w razie awarii a tu nic takiego przynajmniej na razie, nie potrzebuję, więc wychodzi na jedno). Poza tym wiedziałem co kupuję
3,0
Wyciszenie
niektórzy twierdzą, że powyżej 120km/h jest głośno. Ja tak nie uważam, chyba że mam coś ze słuchem. Trochę tylko szumią opony
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnio 6,9 l/100km (w proporcji 1 miasto : 3 trasa). Tylko w mieście około 9l.
3,0
Stosunek jakość/cena
Swift z rocznika 2008 był do wyboru tylko w trzech wersjach wyposażenia. Ja wybrałem tą środkową (bez podgrzewanych foteli i alufelg)i tak bardzo dobrze wyposażoną wersję (inne marki z tego segmentu, tańsze o około 2-3 tys. nie miały np. kurtyn powietrznych ani hamulców z BAS-em nawet w opcji). Za tak mały samochód cena około wydaje się wysoka, ale jak się dokładnie przyjrzeć, warto wydać te 46 tys.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 7 tys. km zaczęły piszczeć hamulce. Naprawa w ramach gwarancji w serwisie (przetoczenie tarcz i nowe klocki). Ponadto: przy przeglądzie po 15tys. km stwierdzono nieszczelność simeringu (czy jak tam to się nazywa) skrzyni biegów objawiające się delikatnym roszeniem oleju. Pan z serwisu stwierdził, że to rzadka sytuacja i simering był wadliwy. Naprawa oczywiście w ramach gwarancji. (wierzę mu, bo musieli go sprowadzać chyba z Węgier i trwało to ponad 2 tygodnie)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na razie brak poważnych usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 92KM 68kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
7,2
l/100km
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki Swift IV Hatchback 5d