Inne
: Jest dokładnie tak jak miało być, żadnych negatywnych niespodzianek.
5,0
Całokształt
Jestem zadowolony z zakupu. W stosunku do ceny wielkość samochodu, a szczególnie poziom wyposarzenia i warunki gwarancji, nie mają odpowiednika w innych markach. Samochód sprawdza się w codziennej jeżdzie miejskiej. Nadaje sie też na długie wypady we dwoje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Klasyczny silnik wysokoobrotowy, rozważającym zakup proponuje zapoznanie sie z wykresem przebiegu mocy i momentu przy poszczególnych obrotach. Efektywne przyspieszenia są mozliwe, jednak dopiero od 3 tys. obrotów, a to oznacza, że w kabinie robi się dość głośno. Zaleta silnika jest jego szybkie rozgrzewanie się.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjne przełączanie biegów. Zestopniowanie przełorzeń dostosowane jest do charakterystyki silnika, co umozliwia efektywne przyspieszenia, ale i oszczędną jazde na trasie.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest twarde i daje pewnośc prowadzenia, ale odbija sie to na komforcie jazdy po nienajlepszych drogach. Przy większych nierównościach od strony zawieszenia dobiegaja czasem głuche stuknięcia, świadczące prawdopodobnie o wyczerpaniu skoku zawieszenia. Generalnie samochód bardzo pewnie trzyma sie drogi, a uklad kierowniczy działa precyzyjnie i ma dobrze dobrana siłę wspomagania.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność do przodu i na boki oraz w bocznych lusterkach wstecznych. Nawet osoba o niewielkim wzroście, dzięki możliwości regulacji wysokości fotela kierowcy, nie będzie miała trudności w prowadzeniu tego samochodu. Problemem jest widocznośc przez tylną szybę, jest ona niewielka i utrudnia manewry związane z cofaniem. Częściowe rozwiązanie tego problemu zapewniają naprawdę duże boczne lusterka. Kłopotliwe, dla wysokich kierowców, jest również patrzenie na wiszące wysoko sygnalizatory świetlne. Rozwiązaniem jest, albo zatrzymywać się dalej od linii zatrzymania lub patrzeć na innych kierujących.
4,0
Ergonomia
Wszystkie elementy służące sterowaniu różnymi funkcjami obsługuje sie intuicyjnie. Kierownica i fotel kierowcy posiadaja regulację wysokości (odnośnie kierownicy przydałaby sie regulacja wzdłużna), co umożliwia zajęcie odpowiedniej pozycji za kierownicą. Zadziwiająco dużo miejsca pozostaje nad głowami siedzących na przednich fotelach, z tyłu miło jest do ok. 185 cm wzrostu. Sterowanie radiem i CD w kole kierownicy stanowi duże ułatwienie. Przyciski sterowania szybami umieszczono bardzo poprawnie, podobnie jak sterowanie lusterkami. Problemem, absolutnie niezrozumiałym, jest konieczność używania małego przycisku gdzieś daleko na podszybiu, aby zmienić rodzaj wyświetlanych informacji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Będąca na wyposarzeniu klimatyzacja doskonale sie sprawdza, problemem jest tylko słyszalny moment jej załączania się (słychać trzask sprzęgła spręrzarki) oraz odczuwalny spadek wydajności podczas postoju. Nawiewy działaja sprawnie i wydajnie niezależnie od prędkości jazdy, oznacza to jednak, iz po wyłączeniu nawiewu nawet podczas jazdy robi sie duszno. Nie polecam otwierania podczas jazdy tylnych szyb, gdyż dochodzi do jakiegoś sprzężenia fal uderzeniowych strug powietrza, czego efektem są niemiłe pulsujące zmiany ciśnienia i chałas.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Należy pamietać, że jest to samochód klasy B, choć w Polsce jest traktowany jako auto rodzinne. Dla 2 osób dorosłych i 2 dzieci do ok 10 - 12 lat, plus trochę bagażu. Na przednich fotelech siedzi sie wygodnie, jedynie długośc siedziska mogłaby byc większa. Umozliwia to odbywanie nawet długich tras. Z tyłu nie jest juz tak wesoło. Dwie dorosłe osoby wytrzymają trasę do około 3 - 4 godzin. Jazda w 5 osób mozliwa jest tylko na krótkich trasach.
4,0
Wyciszenie
Do około 110 - 120 kmh akustyczny komfort jazdy jest bardzo dobry. Oczywiście przy przyspieszeniach słychać silnik, szczególnie powyżej 3 tys. obrotów. Powyżej 120 kmh problemem staje się szum opływającego nadwozie powietrza. Miłym ułatwieniem jest funkcja zwiększajaca głośność radia/CD w miarę wzrostu prędkośći.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem pozytywnie zaskoczony. Samochód pali mniej niz podano w katalogu. Mniej nie znaczy mało, szczególnie jak na silnik 1,3, ale z drugiej strony podejmując decyzje o zakupie konkretnego samochodu trzeba wziąc pod uwage jego wymagania. Pomocny jest bardzo precyzyjny i szybko reagujący wskaźnik chwilowego zużycia paliwa. Średnia z 11 tys. km przebiegu, prawie w całości na krótkich trasach w mieście, wyniosła 6,9 l/100 km. W przypadku jazdy po mieście warto nalać benzyny o wyższej liczbie oktanowej (98), różnica w cenie przeklada sie na zwiększony zasięg, a nie ryzykujemy spalania stukowego przy ostrych przyspieszeniach. Problemem jest mała pojemnośc zbiornika paliwa. Nominalnie to 45 l, ale nigdy nie udało mi sie wlać więcej niż 36 l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Polityka Suzuki nie udzielania rabatów bardzo mi sie podoba, przynajmniej mam pewność, że przyszła wartośc mojego samochodu zależeć będzie od jego stanu technicznego, a nie od promocji dealera. Nie oznacza to jednak, że nie mozna wynegocjować jakiś dodatków od sprzedawcy. Czasem potrafią byc one naprawdę atrakcyjne: alarm z modułem domykania wszystkich 4 szyb, bagażnik dachowy z boksem długości 2 m, itd.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do przebiegu 11 tys. km nic nie wymagało mojej uwagi. Jedyne czynności obsługowe to tankowanie, mycie i dolewanie płynu do spryskiwaczy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutnie żadnych problemów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 92KM 68kW
[l/100km]