Za te pieniadze nie znalazlbym lepiej jezdzacego auta! Autko nie bylo tanie (50000zl) i zastanawialem sie nad konkurencja: C3, clio, RIO, corsa, yaris itd. Ale za kazdym razem gdy je prowadze wszystkie watpliwosci co do trafnosci wyboru znikaja!:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.5 ze zmiennymi fazami rozrzadu, jest zwawy, kocha wysokie obroty (i wtedy ma najfajniejsze brzmienie), a do tego calkiem elastyczny.
4,0
Skrzynia biegów
Na poczatku (nowe auto, zima) troche haczyla, teraz po 10000km jest b. przyjemna w obsludze, choc czasem 1 i wsteczny wchodza nieco ciezej
5,0
Układ jezdny
Prowadzi sie jak wieksze auto tylko ze lepiej:) jest bardzo stabilne, zwrotne a zawieszenie zacheca do szybszego brania zakretow, choc nie jest przesadnie sztywne. To auto naprawde sie ´czuje´, wspomaganie kierownicy jest w sam raz.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki ok, do tylu bylo by zle gdyby nie olbrzymie lusterka wsteczne.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, Kazdy przyrzad mozna obsluzyc z zamknietymi oczami, a obsluga radia powinna tak wygladac we wszystkich pojazdach (duze, latwe do ´namierzenia´ przyciski + sterowanie na kole kierownicy), jedyny minus za brak osiowej regulacji kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zima grzeje (i to szybko, po ok. 2km silnik jest rozgrzany), latem chlodzi, zaparowane szyby? nie wiem co to...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Biorac pod uwage rozmiary auta - zaskakujaco dobrze. Bagaznik niby maly (grubo ponizej 300l) ale nigdy mi nie zabraklo miejsca (po zlozeniu tylnej kanapy), zdarzylo mi sie juz przewozic rower trekkingowy, telewizor itd. Dla 2 osob spokojnie wystarcza.
4,0
Wyciszenie
Do 120km/h bardzo cicho, pozniej robi sie glosniej. Silnik slychac ale bynajmniej nie jest to nieprzyjemne doznanie...:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo wiele zalezy od techniki jazdy. Maksymalnie wycisalem 10l/100km (do 200km/h na niemieckiej autostradzie gaz w podlodze), ale spokojnie mozna zejsc do 6 litrow (predkosci do 120km/h), nizej mi sie nie udalo... ale to autko po prostu kocha byc ´jezdzone´.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mogloby byc tansze ale jakos ngdy nie widzialem auta ktore byloby zbyt tanie.
Za full-wypas: (klima, 6 air bag-ow, radio+6 glosnikow, alufelgi, lakier-perlowy, sterowanie radiem na kierownicy) i pare dodatkow (zimowki itd) niecale 50000zl (z naprawde zwawym silnikiem i fenomenalnym zawieszeniem).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zostalem wezwany do serwisu na wymiane plynu hamulcowego i jakiegos tam przewodu - choroba wieku dzieciecego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oby tak dalej chociaz moj stopien zadowolenia z ASO (szczegolnie SUZUKI BORON w D.G.) jest odwrotnie proporcjonaly do mojego zadowolenia z autka.
Generalnie nic sie nie dzieje, poziom oleju prawie sie nie zmienil (9000 km...), szkoda ze benzyny jednak trzeba dolewac.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT Sport 125KM 92kW
[l/100km]