Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift IV Hatchback 3d

MIG, 5 lat temu
Silnik 1.6 VVT Sport 125KM 92kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 97 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Swift IV Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
3,64
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
4,0
Całokształt
Fajne miejskie autko dla singla lub bezdzietnej pary lub żony :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Fajnie się wkręca, ciągnie od małych obrotów co w przypadku japońca ciekawe. Myślałem, że dopiero po 4000 będzie jechał a tu pozytywne zaskoczenie. Trochę paliwożerny jak na taką pojemność ale generalnie fajna jednostka.
3,0
Skrzynia biegów
Szczerze średnio. Jedynka wchodzi niekiedy z oporem, dwójka ok, trojka... piątka i szóstka. Teoretycznie 6 biegów powinno starczyć. I wystarcza ale do miasta. Tam na niektórych odcinkach jadę 70 wbijając 5 lub czasem i 6. Natomiast na autostradzie przy 6 i 140-150 km/h mamy okolice 4 tysięcy obrotów. Ani to ekonomiczne ani dynamiczne bo przy tej prędkości auto już się nie zbiera. Japonce powinni zrobić 6 bieg dla komfortowej jazdy a nie tylko po to, żeby było o oczko wyżej niż konkurencja lub bo tak wypada.
4,0
Układ jezdny
Ogólnie fajny, precyzyjny jeśli chodzi o kierowanie. Natomiast nierówności (zwłaszcza te poprzeczne lub większe) powodują nieprzyjemne dudnienie jakby tylne amortyzatory nie były przymocowane do nadwozia tylko do wiader...
5,0
Karoseria
Bardzo fajnie wygląda. Jedyna generacja Swiftów (i to 3D), która mi się podoba. Nowszy model jest jakiś taki dziwny. Ten jest najfajniejszy,
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu nawet, choć długi dach czasem ogranicza widoczność. Do tyłu gorzej, o wiele gorzej. Bez czujników parkowania nie byłoby fajnie.
2,0
Ergonomia
Brak pamięci ustawień fotelów, gdzie, żeby kogokolwiek usadzić z tyłu, trzeba OD POCZĄTKU ustawiać sobie fotel. W bagażniku (tyciutkim, w Corsie było więcej miejsca) półkę można postawić jak się wsadza zakupy (oczywiście nie za dużo). Tylko jak potem zamknie się klapę i uruchomi pojazd to zasłania widok na tylną szybę. Trzeba wyłączyć auto, otworzyć bagażnik, opuścić ją. TOTALNE NIEPOROZUMIENIE! Otwieranie klapki wlewu paliwa jak w DAEWOO TICO.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Przy prędkościach autostradowych jest ciut głośno ale znośnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeździłem nim 2000km głównie po autostradach i powiem, że jak na silniczek 1.6 i tę moc (nie za dużą) to cudów nie ma. Żeby powyprzedzać trzeba depnąć a wtedy zbliżamy się do 10 litrów lub nawet je przekraczamy i to bez pałowania! Tyle to mi paliła 2-litrowa turbo benzyna o połowę cięższa i o 10 lat starsza...
4,0
Stosunek jakość/cena
Niby jest fajnie ale np. uszczelki drzwi wydają się być za małe. Jak mi szumiało w górnych rejonach drzwi to docisnąłem uszczelkę ale za to wyskoczyła mi na dole. Jak docisnąłem na dole to wyskoczyła mi przy zawiasach. No ludzie....
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT Sport 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Swift IV Hatchback 3d