Idealne autko na codzienne dojazdy do pracy: ekonomiczne i niezawodne. Gdy je kupowałem, było jednym z najtańszych na rynku. Jego następca jest już całkiem innym autem - na pewno pięknym, szybszym, ale droższym w zakupie i eksploatacji, dlatego go nie kupię (tylko z tych względów, bo poza tym, to bardzo bym chciał...).
Wrażenia
4,0
Silnik
Litrowy silniczek ma przyspieszenie najwyżej do 3 biegu. Na 4. jest juz kiepściutko, a na 5. lepiej tego nie robić w ogóle...
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
Niewygodne fotele przednie, choć ładnie, "sportowo" wyglądają. Niektóre przyciski zasłaniane sa przez kierownicę, ale najbardziej wkurza otwieranie bagażnika kluczykiem i brak lusterka "nocnego" (takie gadżety były nawet w maluchu i trabancie!!!).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy większej liczbie pasażerów szyby trochę zaparowane.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na tylnej kanapie tylko 2 osoby! Mało miejsca na nogi. Bardzo nisko sufit - przy wzroście 171 cm kierowca niemal szoruje po dachu.
2,0
Wyciszenie
W środku jest głośno - zwłaszcza przy przyspieszaniu, ale nie tylko.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pod tym względem jest świetnie! Gdy jeździłem na benzynie, wychodziło średnio maks. 5,5 litra na 100 km. Z gazem jest równo o litr więcej. Przeglądy były po ok. 360 zł (mały) i 560 zł (duży), tylko że co 15000 km, to - przy moich przebiegach - stanowczo za często (średnio co 4,5-5 m-cy). Dobrze, że to auto niezawodne i nie wymagało żadnych napraw. Jeśli jednak to będzie konieczne, to zapomnijcie o serwisach: za wymianę paska rozrządu (komplet z robocizną) chcieli 700 zł! Podobno przednia szyba (+uszczelka+wymiana) to koszt ok. 1300 zł! W firmie JAAN zrobią to samo za 250-300 zł...
5,0
Stosunek jakość/cena
Jedno z najtańszych wówczas aut na rynku, niezawodne, ekonomiczne, ale w zamian niewielki komfort, słabe przyspieszenie, zero wyposażenia! Coś za coś! Dla mnie najważniejsze były koszty eksploatacji, a pod tym względem nie mogłem chyba lepiej trafić!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przejechałem prawie 201 tys. km i każdemu życzę takiego pewnego auta! Zmieniono w nim tylko kilka żarówek (m.in. oświetlenie tablicy rozdzielczej) i to wszystko!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kompletnie nic przez ponad 200 tys. (w ciągu 5 lat!), a przecież ma tylko literek pojemności! Nawet amortyzatorów jeszcze nie wymieniałem...
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 68KM 50kW
[l/100km]