Silnik
: Silnik - piękne, proste, tanie, bezproblemowe rozwiązania
Zawieszenie-pewność, stabilność prowadzenia
5,0
Całokształt
Nie jest to auto trendy. Przez wiele lat produkcji sylwetka mogła sie "opatrzeć".
"Suzi" pozostaje małym, bardzo wdzięcznym, tanim, bezproblemowym w eksplotacji samochodem. Idealny jako drugie auto w rodzinie, lub auto niskobudżetowe np dla ludzi młodych. Miałem okazję użytkować różne auta np Fiat Tempra, Opel Vectra, Fiat Uno, Seiczento, Vw polo, Golf IV benzyna i diesel, Opel Astra I i II, Toyota Avensis i muszę stwierdzić że "Suzi" można bardzo polubić. Kupiłem je dla żony, lecz gdy czasem się nim przejadę z buzi nie schodzi uśmiech. Duża frajda z posiadania tego auta. Nasza "Suzi" zostanie z nami jeszcze długo.
A teraz najmocniejsza rekomendacja: auta te spotkałem w rodzinach kilku mechaników.
Wrażenia
5,0
Silnik
Szacunek dla twórców tej jednostki. Silnik konstrukcyjnie z przed 20-25 lat, 3 cylindry, niczym nie nie ustępuje współczesnym silnikom. Obecnie produkowane podstawowe modele: trojaczki z Kolina, Toyota Yaris, Opel Corsa , Vw Polo, Skoda Fabia to również modele 3 cylindrowe, historia motoryzacji zatoczyła olbrzymie koło i powrót do podstaw? Olbrzymia frajda z wkręcania jednostki na wyższe obroty (głos 3 cykindrów daje o sobie znać), dobra elastyczość na niższych obrotach. Silnik dobrze reaguje na mocniejsze paliwo 98 Pb- budzi się w nim sportowy duch.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę siły należy użyć przy wstecznym. Reszta biegów dobrze, lecz do jazdy z zacięciem sportowym się nie nadaje. Znawcy twierdzą, ze generalnie jest to najsłabszy konstrukcyjnie element w większości modeli marki Suzuki.
5,0
Układ jezdny
Zależy co kto lubi. Twardy, trochę za mocno buja na polskich drogach. Na autostradzie, przy maksymalnej prędkośći 140-150 bardzo dobrze, pewnie i stabilnie. Za skandal uważam dla odmiany zachowanie Toyoty AVENSIS Z 2004 r, którą rzuca bardzo przy wymijaniu tirów przy prędkości 150- 200 Km/h. Swift posiada rzadkie rozwiązanie konstrukcyjne w tanich autach, popularne w drogich - to niezależne zawieszenie z tyłu. Rewelacyjnie pokonuje ciasne zakręty - przypomina wówczas bolid sportowy
Komfort
4,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń, raczej dobra.
3,0
Ergonomia
W środku skromnie, bez udziwnień. Czasem skrzypią jakieś plastiki w desce. Genearalnie jest OK, widoczne oszczędne wykonanie made in Hungary
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Paruja szyby szczególnie w trakcie opadów, gdy w aucie oprócz kierowcy przebywa dosdatkowo 2-3 pasażerów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na takie małe auto i niewielki rozstaw osii - 2260 mm bardzo dobrze. Przeszkadzać może trudniejszy dostęp do bagażnika, ze względu na konieczność usztywnienia nadwozia z tyłu - klapa nie otwiera się zbyt nisko.
3,0
Wyciszenie
Do 100 km/h cicho. Przy pędkościach wyższych głośniej, 140-150km/h może nam szumieć w głowie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali bardzo malo, nie psuje się, ale uwaga na kolizje! Ceny oryginałów w serwisie autoryzowanym i ich praca wyceniane są kosmicznie. Z drugiej strony, ponieważ te auta się nie psują to jakoś trzeba to zrównoważyć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja. Kupiłem 3 letnie auto (przebieg 32 tys), tuż po gwarancji za 13500 PLN. Sporo aut w latach 2000-2003 nabywały osoby starsze i kobiety, używając je delikatnie. Stosunkowo łatwo można znaleźć egzemplarz bezwypadkowy, kupiony w Polsce z bardzo małym przebiegiem (15-40 tys), ceny wywoławcze to 10-14 tys PLN. Uwaga na auta pofirmowe !
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. Tylko eksploatacja. Wymieniłem po 44 tys klocki i tarcze. Zamienniki dostepne bezproblemowo w rozsądnych cenach (tarcze 110 PLN sztuka)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Suzuki engineer? Brak usterek!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 53KM 39kW
[l/100km]