Auto idealne! Stary Japończyk, który naprawdę jest bezawaryjny i którego można naprawić samemu, jeśli ma się wiedzę, co i jak zrobić. Do wszystkiego jest dostęp. Żarówki wymienia się w ciągu 5 minut. Jeżdżę do warsztatu tak naprawdę tylko przed przeglądem, aby wymienić olej i sprawdzić ogólny stan techniczny. Jestem drugim właścicielem samochodu. Kupiłam go, gdy auto miało 9 lat i 45 tysięcy przebiegu. Tak, to nie żart :) W ciągu 6 lat zrobiłam 50 tysięcy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Trudno oczekiwać, aby 56-konny silnik przyspieszał do setki w ciągu dwóch sekund. Czasami brakuje mi mocy na autostradzie, przez co maksimum, jakie mogę osiągnąć to 130km/h. Przeszkadza też jego dźwięk przy wysokich obrotach - nie ma sensu włączać radia, bo nie słyszy się nawet własnych myśli :) Ale jak mechanik dobrze go zrobi, to jest go w stanie trochę wyciszyć.
5,0
Skrzynia biegów
Generalnie bez zarzutu, bo nieawaryjna. Ciężko się jednak zmienia bieg na wsteczny. Jednak mechanik tłumaczy to tym, że wkładam w to mało siły, bo każdy facet, który wsiądzie na miejsce kierowcy, nie ma z tym problemu :)
5,0
Układ jezdny
Bez zarzutu.
5,0
Karoseria
Po 15 latach stania pod chmurką ima się go naprawdę bardzo delikatna rdza i gdzieniegdzie "napowietrzenie" karoserii, więc moim zdaniem wykonana jest na 5 :)
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam uwag.
3,0
Ergonomia
Auto jest małe. Dla osoby wysokiej może stanowić problem ze względu na małą i niską przestrzeń wewnątrz. Schowki są podręczne. Największym mankamentem są same siedzenia. Po kilku godzinach jazdy bardzo boli krzyż, a jak się zmieni pozycję na "wyższą" widać wtedy, jak z każdym kilometrem człowiek "garbił się" w fotelu. Elementy sterowania są właściwie rozmieszczone - jedynym minusem jest położenie świateł awaryjnych za kierownicą.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zagrzewa się szybko (nawet w zimie). Jednak w związku z brakiem klimatyzacji można liczyć jedynie na nawiew lub otwarte okno. Na autostradzie przy 40st. niestety człowiek paruje.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest małe, choć wbrew pozorom bardzo pojemne :) Osobiście przeszkadza mi to, że jest to model 3-drzwiowy, przez co jest problem z wkładaniem bagaży. Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów jest mała, ale nie jest to minivan, więc nie ma co oczekiwać cudów pod tym względem :)
2,0
Wyciszenie
Przy wyższych obrotach (3,5-4tys.) nie słychać własnych myśli.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są dostępne w bardzo atrakcyjnych cenach. Cena filtrów oleju czy paliwa to koszt 30-40zł. Zderzak: 30zł. Samo spalanie też jest bardzo ekonomiczne: w trasie 5,5, w mieście niecałe 7.
5,0
Stosunek jakość/cena
9-letnie auto z przebiegiem 45tys.km i kompletem opon zimowych kupiłam za 3.000,00 (tak - trzy tysiące złotych). Jeżdżę nim 6 lat i do tej pory największym wydatkiem w ciągu roku (oprócz benzyny) było i jest zawsze OC. Stosunek jakości do ceny jest więc nieporównywalny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałam
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałam
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 53KM 39kW
[l/100km]