Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift III Hatchback

ZwyklySzaryMati, 8 lat temu
Silnik 1.0 i 53KM 39kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Suzuki Swift III Hatchback 1.0 i 53KM 39kW 1996-2004 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Bez najmniejszych problemów. Od razu kupiłem nowy akumulator i nawet w największe mrozy odpala na raz. Cała elektryka w aucie działa jak nowa.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
Zawieszenie : Pękniety amortyzator przód
Przeniesienie napędu : Wymiana sprzęgła na nowe
4,0
Całokształt
Swiftem jeżdżę 1,5 roku, idealne auto na dojazdy do pracy, dla początkujących kierowców czy jako robocze auto do miasta. Poza pękniętym (zgnitym) amortyzatorem, który mnie unieruchomił auto nigdy mnie nie zawiodło. Spalanie max. 6l, można zejść niżej, ale też bez szału. Części bardzo tanie, dostępność dość dobra.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.0i 53KM. Najsłabsza wersja silnikowa. Nie będę owijał w bawełnę - auto jeździ słabo. Ratuje go jedynie to, że waży niecałe 900kg. Jadąc samemu można jeszcze jako tako wyprzedać, jednak bardzo trzeba uważać. W 2 osoby na pokładzie już czuć sporą różnicę. Jazda w 4os.? Moim zdaniem niebezpieczna, raz, że silnik ledwo daję radę, żeby to uciągnąć, a dwa hamulce strasznie tracą skuteczność. Na dojazdy do pracy, na zakupy itd. 1.0 da radę, ale przyjemności z jazdy w tym przypadku nie uświadczysz.
4,0
Skrzynia biegów
Tu zbytnio nie ma do czego się przyczepić. Jako, że to 1.0 to zawrotnych prędkości i tak nie rozwiniemy. 100km/h = 3000rpm. 140km/h = 4000rpm. Więcej nie jechałem bo strach. Miałem problem z precyzją skrzyni, ale po wymianie sprzęgła działa bardzo dobrze.
3,0
Układ jezdny
Dość sztywno, ale przy ostrzejszym wejściu w zakręt potrafi trochę zabujać budą. Komfort niewielki, ale na naszych dziurach w miarę daje radę.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra. Lusterka boczne wystarczające, mam elektryczną regulację. Widoczność w tył - w lusterku wstecznym widać całą tylną szybę.
4,0
Ergonomia
Jak na tak małe i plastikowe auto nie jest źle. U siebie mam kubełkowe, oryginalne fotele i są bardzo wygodne. Są uchwyty na 2 kubki, schowki w drzwiach i u pasażera zbyt małe. Bagażnik jak na takie auto normalny. Najdłuższa trasa to 250km, tragedii nie było, ale super przyjemna jazda też nie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybkość nagrzewania nawet zimą jest dobra. Na najwyższym biegu dmuchawa działa wystarczająco, szybko można odparować szybę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na takie małe auto jest nadzwyczaj dobrze. Mam 178cm i mam spory zapas, wyższe i szersze osoby będą mieć gorzej ale bez dramatu. Zaskakująca pozytywnie jest przestrzeń na tylnej kanapie, rzadko używana, ale 2 osoby pojadą bez problemu.
2,0
Wyciszenie
Chyba najsłabszy punkt auta. W środku jest bardzo głośno. Do 80km/h można podróżować w miarę komfortowo. Powyżej gorzej. Przy 140km/h to jest już masakra, nie da się rozmawiać, radia też nie posłuchasz. Natomiast na postoju, na jałowym biegu auto jest bardzo ciche.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie: 70 trasa/30 miasto - 5.5l latem 70 trasa/30 miasto - 6l zimą Jazda dość dynamiczna, trzeba go podusić, żeby pojechał. Koszty NOWYCH części: Amortyzator przód - 150zł Sprzęgło - 300zł Siłownik klapy tylnej - 30zł Świeca - 15zł Jak widać części tanie i dość dobrze dostępne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem za 2500zł, na początek wsadziłem ponad 1000zł no i już 1,5 roku jeździ bez problemu. Na dojazdy do pracy warto. Przywiązujcie wagę do spraw eksploatacyjnych i wsłuchujcie się w pracę auta a na pewno odwdzięczy się bezproblemową jazdą.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj na pewno korozja, która pokazuje się głównie na nadkolach i pod autem. Po zakupie auta zrobiłem rozrząd, kompletny zapłon, wyspawałem podłużnicę, kupiłem nowy akumulator no i był spokój do momentu pęknięcia amortyzatora. Także właściwie nie mogę się przyczepić.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza zgnitym amortyzatorem, który unieruchomił auto nic poważnego mi się nie przydarzyło. Fakt, że jak kupiłem Swifta nie był w dobrym stanie, trzeba było trochę wsadzić, ale odwdzięcza się.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 53KM 39kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Swift III Hatchback