Silnik
: Mimo niewielkiej pojemności i mocy daje sobie dobrze radę i nawet potrafi dostarczyć sporo frajdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Włącznik ogrzewania tylnej szyby.
Karoseria
: Urywające się mocowania tylnej półki.
5,0
Całokształt
Tani, praktyczny, bezawaryjny samochód miejski.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na litrowy 3-cylindrowy silnik jest naprawdę nieźle. Aluminiowy blok silnika i znakomite wyważenie zapewnia kulturalną pracę silnika i niezłą elastyczność. Trzeba się jednak liczyć, że to tylko 53 KM, więc przy wyższych prędkościach konieczne będzie wkręcenie silnika na wysokie obroty, by uzyskać jakiekolwiek zadowalające przyspieszenie.
5,0
Skrzynia biegów
Działa lekko i precyzyjnie. Biegi można zmieniać szybko. Po 80 tysiącach kilometrów nie było z nią żadnych kłopotów.
5,0
Układ jezdny
Świetny, precyzyjny układ kierowniczy i wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi gwarantują przyjemne i pewne prowadzenie, zwłaszcza nieobciążonym samochodem. Auto lubi się nieco za bardzo wychylać na zakrętach, ale nie traci na stabilności. Przy pełnym obciążeniu zaczyna odczuwać się podsterowność, a na nierównościach nie jest zbyt komfortowy, ale to w końcu mały, tani samochód.
Komfort
5,0
Widoczność
Duża powierzchnia szyb i duże lusterka. Z miejsca kierowcy widać dobrze krawędzie auta, więc nie problemu z orientacją na drodze ani z parkowaniem.
5,0
Ergonomia
Część (rzadziej używanych przycisków) rozmieszczona jest w mniej widocznych miejscach, ale wszystko w zasięgu ręki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie działają sprawnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę klasę aut miejsca jest naprawdę sporo. Nawet pasażerowie tylnej kanapy nie powinni narzekać na brak miejsca nad głową i na nogi, chyba że mają ponad 185 cm wzrostu. Ze względu na małą szerokość jazda w trójkę z tyłu raczej w awaryjnych sytuacjach.
3,0
Wyciszenie
Na niskich obrotach silnik nie przeszkadza. Powyżej 3,5 tysiąca robi się jednak głośny i o ile na krótkich odcinkach jest to nawet przyjemne, bo jak na 3-cylindrowca brzmi całkiem nieźle, to na dłuższą metę jest to męczące. Dodatkowo dochodzą odgłosy pracy zawieszenia na dziurawych drogach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest niewielkie, zwłaszcza przy spokojnej jeździe w trasie można zejść nawet do 4 litrów na 100 km. Koszty oryginalnych części są dość drogie, ale nie brakuje zamienników. Poza tym rzadko cokolwiek wymaga naprawy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę nie ma w tej klasie nic lepszego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po latach może zepsuć się włącznik ogrzewania tylnej szyby, włączniki automatycznego włączenia lampki we wnętrzu, przełączniki ryglowania drzwi z zewnątrz. Są to jednak sporadyczne przypadki i łatwe w usunięciu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 53KM 39kW
[l/100km]