Silnik
: Silnik niezawodny, ekonomiczny i pomimo stosunkowo małej mocy - dający dobre przyspieszenie, pozwalające w miarę potrzeby bez trudu wyprzedzić i nie być "zawalidrogą".
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: W starszych autach trzeszczą plastiki w kabinie
5,0
Całokształt
Niezawodny, ekonomiczny a jednocześnie dosyć "żwawy" samochód o sporym bagażniku /sedan/. Może dla niektórych - zbyt twardy i niezbyt cichy w środku. Z moich obserwacji - dobrze znoszą jazdę nim pasażerowie cierpiący na chorobę lokomocyjną.
Wrażenia
5,0
Silnik
Od nowości do chwili obecnej - silnik uruchamia się bezproblemowo, pracuje równo i szybko "wkręca" się na wysokie obroty. Zgodnie z instrukcją obsługi wymieniam olej - syntetyk z "wyższej" półki.
3,0
Skrzynia biegów
Do przodu nigdy nie ma problemów. Wsteczny bieg czasami włącza się z oporami, ale nigdy biegi nie wyskakują, jak również nie słychać, aby skrzynia zbyt głośno pracowała.
4,0
Układ jezdny
Dosyć twarde zawieszenie, ale za to doskonałe prowadzenie - trzyma się drogi, "czuje" się ją. Również dobrze radzi sobie z koleinami. Opony /Michelin/ wymieniłem po 120 tyś. km i wcale nie ze względu na zużycie bieżnika, lecz na ich wiek /8 lat/.
Komfort
4,0
Widoczność
W każdą stronę widać doskonale, jednak podczas deszczu, gdy jedzie 4 - 5 osób - dość mocno zaparowywują szyby i wtedy trzeba koniecznie otwierać okna lub włączać mocniejszy nawiew.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu rąk, bezproblemowo. Jak w każdym samochodzie - niektóre przełączniki wymagają przyzwyczajenia się.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo wydajne i szybko działające nawet w bardzo zimne dni. Nawiew przy maksymalnej wydajności - głośny. Obecność 3 - 4 osób na "pokładzie" w czasie deszczu i w zimne dni, powoduje zaparowanie wszystkich szyb, pomimo, że samochód jest szczelny i nie ma zawilgoconych wykładzin.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca. Z tyłu - dwóch pasażerów jedzie w miarę wygodnie, w trójkę - już zdecydowanie ciasno.
3,0
Wyciszenie
Do 2,5 tyś. obrotów silnika - cicho. Powyżej - zaczyna się robić coraz głośniej. Po 8 latach eksploatacji zaczęły trzeszczeć plastiki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mały apetyt na paliwo. Miasto ok. 6,5 l/100km, trasa ok. 5 l/100 km. I naprawdę tak jest, pomimo, że samochodzik jast bardzo żwawy. Przeglądy w ASO - dość drogie. Naprawa - nie wiem, jeszcze nic się nie zepsuło. Wymiana 2-go i 3-go tłmnika - 600 zł. z robocizną, tarcze hamulcowe + klocki przód - 350 zł. Opony Pirelli - ok. 450 zł. /sklep internetowy/. Akumulator - wymieniony po 5 latach - 150 zł., pasek rozrządu z wymianą - 80 zł.. Jak na 9 lat eksploatacji, to chyba nie tak dużo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 35 tyś. zł./w 1998 r./ - nieżle wyposażony /2 poduszki, el. szyby, el. lusterka/, niezawodny i chyba mało kradziony pojazd. Doskonały dostęp do elementów silnika, reflektorów - z wymianą żarówki reflektora nie trzeba jechać do serwisu. Szkoda, że ta wersja nie jest już produkowana. Nowa - to jest już zupełnie inny samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez ponad 9 lat nic się nie popsuło. Normalne, eksploatacyjne zużycie: tarcze i klocki hamulcowe, akumulator, pasek rozrządu, układ wydechowy za katalizatorem, opony. Po 8 latach zaczęły trochę "trzeszczeć" plastiki w kabinie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było jak dotychczas żadnych poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 68KM 50kW
[l/100km]