Doskonałe auto dla ludu. Tani, ekonomiczny, niezawodny - nawet zawieszenie daje rady na naszych poligonach doświadczalnych zwanych drogami. W zeszłym roku Węgrzy zakończyli produkcję Swifta - ciekawe czy następca też będzie taki "dla ludu"
Wrażenia
5,0
Silnik
Mała pojemność, i mimo to wielka frajda z jazdy, bez przykrych niespodzianek na stacji benzynowej. W trasie udało mi się uzyskać średnie spalanie 4,9l na setkę! W mieście gorzej - negatywny rekord to 7,8l/100km (ale spod świateł zawsze pierwszy)
3,0
Skrzynia biegów
Po takim przebiegu trzeba szukać już odpowiedniego biegu, ale wsteczny lepiej wchodzi niż w nowych egzemplarzach. Wiem, bo wielokrotnie miałem okazję porównywać. Kłopoty ze wstecznym biegiem wynikają z tego, że jest to tzw. bieg niesynchronizowany. PATENT na wrzucenie wstecznego: 1.wcisnąć sprzęgło. 2.wrzucić po kolei:jedynkę, dwójkę i na luz. 3.puścić sprzęgło i jeszcze raz je wcisnąć. 4.wsteczny wchodzi bez najmniejszego problemu. (wydaje się trochę skomplikowane, ale w praktyce to są sekundy)
4,0
Układ jezdny
Twardo zestrojone zawieszenie pozwala bezpiecznie i całkiem szybko pokonywać zakręty. No ale nic za darmo - każda nierówność drogi doskonale odczuwana przez pasażerów
Komfort
5,0
Widoczność
Gdzie nie spojrzę - wszystko widzę. Przydaje się na zatłoczonych parkingach
4,0
Ergonomia
Niektóre włączniki zasłonięte są przez kierownicę (stara deska rozdzielcza), ale poza tym jest OK
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik nagrzewa się bardzo szybko. Wentylacja rozwiązana lepiej niż w nowszych "Węgrach". Nawiew na boczne szyby jest wydajniejszy
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu mi nie brakuje miejsca, ale powiem szczerze, to nigdy nie miałem okazji przymierzać sie do tylnego siedzenia w mojej "japońskiej strzale"
3,0
Wyciszenie
Jakie wyciszenie?
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najlepszy wynik na trasie: 4.9l/100km; najgorszy wynik w mieście: 7,8l/100km. Jeżeli chodzi o koszty części to niektóre przyprawiają o zawrót głowy, ale to co najczęściej potrzebne to występuje w zamiennikach, no i tak poza tym, to trwałość ogólna samochodu rekompensuje koszty części. Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę zrywność samochodu porównywalną do aut innych marek z silnikami o wiele większej pojemność (czyt.:droższe ubezpieczenie,większe spalanie)
5,0
Stosunek jakość/cena
W tym przedziale cenowym nie ma lepszej oferty!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stukające plastiki, ale jeżeli komuś przeszkadza to niech se kupi Mercedesa
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Suzuki to Suzuki. Nie ma prawa się zepsuć i basta. (Przynajmniej ja nie miałem żadnej awarii - wszystkie sprawy warsztatowe związane były z obsługą eksploatacyjną: olej, klocki, tarcze, rozrząd, świece)