Dobre autko na miasto i na codzienne dojazdy do szkoly... w odroznieniu od "dziadkowego" 1.0 calkiem dynamiczne... nie nadwyreza studenckiej kieszeni przy zakupie i eksploatacji i generalnie nie sprawia zadnych problemow.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.3 8v... silnik niezbyt cichy, srednio oszczedny, ale calkiem bezawaryjny i ciezki do zajechania. dosc elastyczny, przy ostrym poganianiu calkiem niezle radzi sobie z mala masa autka i do tego 90km/h na dwojce:) pozwala to zawstydzic nie jednego "kozaka" na swiatlach:)
4,0
Skrzynia biegów
Poprostu dziala... choc calkiem przyzwoicie biorac pod uwage ze to autko najlepsze lata ma juz za soba. Ogolnie zadna rewelacja... ale bez wiekszych zastrzezen.
4,0
Układ jezdny
Twardo... i to mi akurat pasuje:) Choc niekoniecznie przeklada sie to na dobre prowadzenie, bardzo latwo wpada w podsterownosc. Mimo wentylowanych tarcz przecietne chamulce. Zawieszenie dobrze znosi polskie dzurska, trzyma zbierznosc i poki co nie stuka. Polecam szersze opony niz standardowe 155... do troszke dynamiczniejszej jazdy za waskie.
Komfort
5,0
Widoczność
Duza powierzchnia szyb i lusterek (elektrycznie sterowanych:))... waskie slupki... mocno pochylona przednia szyba - nie ma problemu z obserwacja swiatel a do tego widac przod auta... wiec z parkowaniem tez nie ma problemu:)
5,0
Ergonomia
Niska pozycja za kierownica... "kubelkowe" fotele, nieduza kierownica... calkiem przyjemnie... do tego czytelne zegary i latwy dostep do wszytkiego (moze to dlatego ze zawiele przelacznikow to w tym aucie nie ma:P). Jedynie brak kontrolki swiatel i rezerwy jest troche denerwujacy:)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj sie Suzuki nie popisalo... szybko parujace szyby, slaby nadmuch... coprawda szybko dzialajace ogrzewanie... ale nadzwyczaj skuteczne to ono nie jest.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu... rewelacja:) duzo miejsca na nogi... na szerokosc duuuzo wiecej niz w autkach podobnej klasy. Z tylu juz przecietnie... przy wysokim kierowcy praktycznie auto 3 osobowe... ale... ja z tylu nie jezdze:D bagaznik spory... niestety niski... z wysokim progiem co troszke pogarsza jego mozliwosci.
3,0
Wyciszenie
Silnik slychac przy wysokich obrotach... ale prz 2-2.5 t.obr. na trasie jest calkiem przyzwoicie. Wyciszenie nadkoli... praktycznie zadne... slychac zwir, piasek, wode odbijajaca sie od nadkoli.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie... nie jest zle... szczegolnie jak na moj styl jazdy. Choc spodziewalem sie nizszego spalania... Co do serwisu autko proste w obsludze, naprawy podejmie sie kazdy mechanik i to za niewygorowana cene... wiele rzeczy przy odrobinie talentu mozna zrobic samemu. Czesci eksploatacyjne... no coz... generalnie trzeba doliczyc 5-10zl w stosunku do czesci aut np. niemieckich. Reszta... roznie z tym bywa ale jak na japonskie auto jest calkiem przyzwoicie i coraz czesciej mozna je znalesc na szrotach (oj, przywedrowalo troche tego z niemiec:))
5,0
Stosunek jakość/cena
Za ta cene... (autko wynioslo mnie 3.5 tysiaca na gotowo... z rejestracja ubezpieczeniem wymiana oleju filtrow itd.) nic lepszego sie nie kupi... za zadbany i zdatny do jazdy niemiecki odpowiednik trzeba dac 1-2 tys wiecej:) a i tak niekoniecznie okaze sie lepszy:)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem odpadnie jakis drobiazg we wnetrzu... czasem zawodza przelaczniki od elektryki... ale generalnie jest dobrze to wkoncu "made in Japan";) z wegierskimi wersjami jest troche gorzej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. A zbytnio sie o to autko nie troszcze... Poki ma paliwo i iskre jedzie... prawie jak WSK;) choc musze przyznac ze zaczyna stukac przegub... dosc droga sprawa ale dopoki nie bedzie to nazbyt uciazliwe zostawiam w spokoju:)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 68KM 50kW
[l/100km]