Silnik
: ... takie cuda z 1.3 to chyba tylko japońce potrafią wycisnąć :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: TPS
Przeniesienie napędu
: Skrzynia biegów
4,0
Całokształt
Szkoda, że już takich aut nie produkują - szybkie, małe, niepozorne ;) Daje naprawdę niesamowitą frajdę z jazdy. Szkoda tylko, że kiepsko wypada pod względem bezpieczeństwa ;) No ale coś za coś.
Wrażenia
5,0
Silnik
Chyba najlepsze 1.3, jakie powstało kiedykolwiek :) Pięknie wkręca się na wysokie obroty, ma całkiem przyjemny odgłos. No i przy takich osiągach spalanie także nie jest zbyt duże ;)
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo fajne przełożenia, pozwalające wykorzystać potencjał samochodu. Do tego naprawdę wygodna w użyciu - biegi wchodzą bezproblemowo i pewnie ;)
Szkoda tylko, że ponoć potrafi być dość awaryjna... na szczęście mnie to jeszcze nie spotkało ;)
4,0
Układ jezdny
Autko całkiem nieźle trzyma się drogi, prowadzi się naprawdę przyjemnie (choć zawieszenie jest dość twarde - jeżeli ktoś nie lubi czuć drogi, może mu się to nie spodobać). Ale to przecież jest GTi :)
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj po prostu nie mogę nic złego napisać ;) Widoczność dość dobra, we wszystkich kierunkach, do tyłu, do przodu ;) Jest OK.
4,0
Ergonomia
... czego wymagać od japońskiego auta z początku lat 90? ;) W sumie wszystko jest na swoim miejscu, dobrze dostępne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po nieco ponad pół km w aucie jest już ciepełko (w zimę). W lato przydałoaby się jednak klima lub szyberdach ;)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer - jest naprawdę sporo miejsca (mam prawie 190cm wzrostu, waga ok. 85kg i nie ma żadnych problemów). Z tyłu już nieco gorzej - no ale to jest GTi, a nie rodzinny Sedan ;)
4,0
Wyciszenie
... po co wyciszać piękny odgłos silnika GTi? ;) Przy wyższych obrotach w aucie robi się naprawdę głośno - ale tak ma chyba być.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na auto, które do setki potrafi przyspieszyć w około 8 sekund - jest naprawdę świetnie ;) Przy bardzo oszczędnej jeździe na autostradzie pali sobie te 6l/100km. Przy normalnej, miejskiej jeździe w okolicach 8l/100km. A jak się szaleje - wiadomo, że potrafi spalić duuuużo więcej ;)
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobry Swift GTi musi kosztować - a i tak po zakupie będzie pewnie trzeba zainwestować sporo piniążków. Ale dla tej frajdy z jazdy i świadomości posiadania dość niepowtarzalnego auta - warto ;)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raczej nie ma żadnych problemów - w końcu to japoniec ;)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Generalnie, najważniejsze - czyli silnik, zawieszenie itp itd są naprawdę wytrzymałe.
Potrafią jednak napsuć krwi człowiekowi takie rzeczy, jak np. TPS - czujnik, który w GTi\'kach jest częstym problemem, a jego zdobycie graniczy z cudem.
Ale generalnie nie jest źle ;)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 GTi 101KM 74kW
[l/100km]