Silnik
: Bez przeróbek po 15 latach miał więcej mocy i momentu niż podaje katalog w nowym samochodzie :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdza
Układ elektryczny
: alternator
Zawieszenie
: łaczniki stabilizatora
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Pięknie pracuje na oleju syntetycznym Castrol EDGE Sport 10W-60. Należy tylko dbać o regularną wymianę (ja wymieniam co 10tys km) i właściwie nic się nie psuje. Najlepiej jak najszybciej wymontować sprężynkę z napinacza rozrządu ponieważ potrafi się zerwać i przestawić rozrząd. Z czasem mogą trochę stukać \"szklanki\"
5,0
Skrzynia biegów
Wystarczy zalać odpowiedni olej i synchronizatory nagle przestają chrupać - jedyny jaki polecam to Castrol TAF-X 75W-90. Przy ostrym ruszaniu z miejsca wrzucając 2 bieg moim zdaniem za bardzo spadają obroty ale to prawdopodobnie różnica od wersji japońskiej, gdzie odcięcie zapłonu następuje przy 8600obr/min a nie 7500obr/min jak w wersji europejskiej. JDM\'owy chip lepiej by się komponował z przełożeniami.
5,0
Układ jezdny
Twardy ale świetnie sprawdza się na ciasnych zakrętach
Komfort
5,0
Widoczność
Niska krawędź szyb - kiepska ochrona w razie wypadku ale przynajmniej doskonała widoczność i łatwiej uniknąć wypadku bo wszystko widać naokoło :)
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dużo miejsca - można wyciągnąć nogi - z tłu ciasno ale nie do tego jest ten samochód ;)
3,0
Wyciszenie
Masa 790kg musiała się skądś wziąć - mało mat wygłuszających robi swoje wagowo i dźwiękowo ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na przyśpieszenie 0-100km/h w okł 8s to rewelacyjne spalanie :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja jeśli jeszcze weźmiemy pod uwage osiągi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 19 latach pojawił się problem z przełączaniem kanałów powietrznych w nagrzewnicy - wymiana na używaną to koszt kilkudziesięciu zł.
Wymieniałem przełącznik zespolony przy kierownicy bo czasami potrafił mrugnąć światłami (wyłączając je na ułamek sekundy)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy okł 250tys km przebiegu zużyły się szczotki w alternatorze - naprawa 80zł. Poważniejszych usterek brak.
Przepalona dioda w alternatorze (prawdopodobnie duże obciążenie podczas dużych mrozów)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 GTi 101KM 74kW
[l/100km]