Inne
: Jak wyżej. Ząb czasu. Chłodnica, Przewód paliwowy, Tłumik końcowy.
5,0
Całokształt
Mega Pozytywnie zaskakuje! Małe z zewnątrz, obszerna kabina z przodu i z tyłu. Bagażnik idealny na zakupy. Z tyłu dziecko w fotelik ma idealną ilość miejsca, mega wygodnie wkłada się dzieciaczka do fotelika - nie tylko ze względu na wysokość ale również rozmiar otworu drzwiowego. Bagażnik dzięki podwójnej podłodze bardzo praktyczny w dolną cześć wkładamy wszystkie potrzebne rzeczy. Góra zostaje na zakupy. We wnętrzu sporo miejsca na drobiazgi, dwa spore schowki plus kieszenie w drzwiach przód + 2 uchwyty na napoje z tyłu oczywiście BRAK ale cóż. Technicznie z IDSI czyli JTD ma kilka dość kosztownych drobiazgów jeśli chodzi o eksploatację tj. Chłodnica Cieczy – droższa niż klimatyzacji, Rdzewiejący przewód z wlewu paliwa do zbiornika sporo ponad 300 PLN, oraz końcowy układ wydechowy w wersji z DPF. Reszta to tanioszka, a silnik pali całe 2x NIC . Przyjemność z jazdy psuje tylko - wybierak biegów średnio precyzyjny, ale to jak w każdym z tą skrzynią tj. Agila, Panda, Ka MK2, F 500 ten sam „cudowny” temat . Na plus trzeba jeszcze zaznaczyć duuuże lusterka zewnętrzne co znacznie ułatwia życie przy tej wysokości autka. Z minusów brak wersji z seryjnym zestawem głośnomówiącym. Sam zamontowałem BURY serii 90xx + kostki ISO (allegro za 45 PLN max) i działa cudnie + oczywiście wymiana głośników z oddzielnymi TWEET z przodu bo niestety jakość nawet rozmów na fabrycznych głośniczkach jest jak rozmowa z przez pudełko po obuwiu . Zasadniczo Bardzo Polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
Olej co 15 tyś. lub 1x w roku i jest super.
4,0
Skrzynia biegów
Jak wyżej słabo ale nie tragicznie :) Peugeot 206 po 50 tyś km ma równie idelnie wybieranie przełożeń :)
4,0
Układ jezdny
Na miasto super.
5,0
Karoseria
Zgrabny dziad :)
Komfort
5,0
Widoczność
Super, duuuży plus za mega lusterka
5,0
Ergonomia
Jak to "Japończyk" , halogeny gdzieś tam, pstryczki komputera pokładowego gdzieś tam, reszta ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajnie, wnętrze równie szybko się nagrzewa co schładza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w opisie u góry bardzo OK dla osób średniego wzrostu tj. +/- 170 cm.
3,0
Wyciszenie
Jak to w autobusiku, do zniesienia, tragedi nie ma.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Minus jak wyżej: - chłodnica cieczy, przewód wlew - zbiornik i tłumik końcowy dla wersji z DPF.
Reszt tanioszka, klocki + tarcze, okładziny tył, łączniki, filtry, itp. jak to w małym aucie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Prawie 7 na 10, fajne proste autko. Jako dodatkowe auto w domu, super śmigacz. Dla porównania z Peugeot 107 - dużo bardziej komfortowe, choć Diesel troszkę bardziej kosztowny w utrzymaniu i bardziej wybredny. To cała reszta ++++
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi całkiem dobrze,.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sączy się z czasem chłodnica cieczy, czujnik ciśnienia oleju pod turbo w IDSI. Przewód paliwowy od zbiornika wlewu do zbiornika zwyczajnie gnije i z czasem ucieka paliwo. Rdzewiejący układ wydechowy. reszta OK.
Oczywiście jeśli pamiętasz o dobrym oleju do IDSI :) i tankujesz ON na sprawdzonych stacjach. W benzynce co byś nie wlał do silnika i do baku - wszystko przejdzie :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 DDiS 75KM 55kW
[l/100km]