Zawieszenie
: Genialnie sie prowadzi. Bardzo sprężyste. Twarde ale nie za bardzo.
5,0
Całokształt
Kupiliśmy to auto dla żony i do jazdy po mieście (zakupy, szkoła itp).
Na 2 auto w rodzinie świetnie się nadaje. Na rodzinne raczej nie bo bagażnik symboliczny.
Jazda nim to przyjemność.
Za 35 tys. z max. wyposażeniem. Oglądaliśmy konkurencję. Najbardziej mnie rozśmieszyła oferta toyoty (aygoo) Za podobnie wyposażoną ale z silnikiem żałoznym 3-cyl 1.0 60 kM - ponad 40 tys !!!
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest cichy i to nie tylko na niskich obrotach. Oczywiście jak na tę klasę auta.
Dynamiczny. Niewiele ponad 12 s do \\\"setki\\\" to dobry wynik. Elastyczność dobra pod warunkiem utrzymywania powyżej 2,5 tys obrotów. Typowy japończyk. W każdym razie nie wyobrażam sobie jazdy modelem z mniejszym 3 cylindrowym silnikiem 1.0 65 kM.
3,0
Skrzynia biegów
Na razie chodzi dość ciężko, ale precyzyjnie. Ja nie mam problemu ale żona dopiero się przyzwyczaja. Szczególnie 3 bieg ciężki. Może się \\\"wyrobi\\\" z czasem.
5,0
Układ jezdny
Doskonale jak na takie małe i wysokie autko. Dość twarde i bardzo sprężyste. Auto mimo \\\"wzrostu\\\" nie wychyla się za bardzo na zakrętach. Świetnie wybiera nierówności. Idealne na polskie drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu też świetnie. Auto zaprojektowane do miasta i tylko w takim terenie użytkowane. Siedzi się wysoko. W dość wyprostowanej pozycji. Świetna widoczność. Zajmowanie miejsca w samochodzie łatwe. Nie trzeba się schylać.
5,0
Ergonomia
Typowy japończyk. Wszystko intuicyjne. Naprawdę znakomicie. Radio niezłe. Sterowanie w kierownicy. Świetne składanie tylnych siedzeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się błyskawiczne. W zimie po minucie lód na szybach się topi. Aż się nie chce wierzyć. Świetne nadmuchy na boczne szyby. Topią się tak samo szybko jak przednia.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To małe autko ale ma 5 drzwi i na niedługich trasach 4 osoby dorosłe jadą naprawdę wygodnie.
Choć pozycja za kierownicą niezbyt wygodna. Siedzi się wysoko a możliwości regulacji ograniczone. Mam 180 cm i nie mogę się dopasować. Żona jest niższa 170 cm i nie narzeka.
Ja mam problemy nawet jak obniżę max siedzenie i podwyższę kierownicę.
4,0
Wyciszenie
Lepiej niż dobrze jak na auto miejskie którym rzadko się przekracza 120 km/h. Jechałem też 140 i było dość głośno ale to przecież drugie auto w rodzinie i w trasę nie jeździ.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście 6,1 (zima). Nie można narzekać. Przynajmniej wg wskazań komputera.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem z rocznika 2008 w max wersji wyposażenia. Ma kurtyny, poduszki boczne i przednie, fabryczne radio z regulacją w kierownicy (skórzanej), c. zamek, lakier metalic, 15 calowe koła, elektryka z podgrzewaniem i wiele innych nie tak oczywistych nawet w większych klasach. Nawet regulację wysokości fotela pasażera.
Zapłaciłem 35 tys. Myślę że nie ma konkurencji w klasie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Daję 5 gwiazdek awansem. Mam nadzieje że się nie zawiodę. W końcu to japońskie auto choć robione ...na Węgrzech :-)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw (tu 3 gwiazdki żeby nie zawyżać oceny)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 86KM 63kW
[l/100km]