Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Splash Hatchback

wojnart, 12 lat temu
Silnik 1.0 65KM 48kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Splash Hatchback 1.0 65KM 48kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,31
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
4,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik dobrze ciągnie, ale po wkręceniu się na obroty pow.3000rpm. Ze względu na zbyt małą pojemność w stosunku do masy auta, efekt hamowania silnikiem mało skuteczny. Producent nie pomyślał o oszczędzaniu hamulców i odpowiednim sterowaniu zaworami. Brak inteligentnej pracy na ubogiej mieszance, powoduje że eko jazda to 70km/h na 5 biegu. Jako samochód miejski powinien bardziej dbać o zużycie paliwa.
5,0
Skrzynia biegów
Po przetarciu (częsta zmiana biegów, redukcja, hamowanie silnikiem)skrzyneczka doszła do przyjemniej obsługi jednym palcem.
4,0
Układ jezdny
Brak luzu na kierownicy powoduje że nie można liczyć na korektę toru jazdy z delikatnego odbicia. Trzeba niestety delikatnej siły. Po przesiadce z Tico trochę trudniej było prowadzić. Nie daje się manewrować otwartą dłonią lub paluszkiem, ale nowe, może mu przejdzie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność gorsza niż w moim byłym Tico. Martwa strefa większa, bo szyby powyżej widoczności maski samochodu w martwej strefie. Obracanie głowy musi być mocniejsze i częstsze a i tak coś umknie. Duże lustereczka nie wiele w tym pomagają. Lusterko wewnętrzne za małe, nie obejmuje bocznych tylnych szyb przez co martwa strefa pozostaje martwa na amen:(.
5,0
Ergonomia
Rewelacyjna pozycja za kierownicą! Zrównoważony wygląd deski. Tylko to co jest potrzebne. Daleko jej do większości "choinek świątecznych". Sterowanie radia z kierownicy, bardzo pomaga w szybkim "mute" i odebraniu komórki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimat da się zapewnić, ale klima mocno obciąża silnik, co daje się wyraźnie odczuć na odejściu, jak noga się do pedału gazu przyzwyczai. Trochę głupie uczucie jak agregat załącza i wyłącza sprzęgło. Wyraźnie silnik traci, albo odzyskuje moment. W mieście jest to odczuwalne, jednak na trasie nawet zwiększonego spalania nie daje się zauważyć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na małe autko, to przestrzeń jest rewelacyjna. Jak do tej pory, nie udało mi się dobić wagi do 70kg więc trochę latam w tej przestrzeni :) Jak do tej pory nie słyszałem narzekania pasażerów.
4,0
Wyciszenie
Na wolnych obrotach nie daje się słuchem wykryć pracy silnika. W czasie jazdy najwięcej słychać radio i opony zwłaszcza na porowatym asfalcie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na postęp techniki, to marnie gospodaruje paliwem, choć i tak lepiej niż konkurencyjne fury. Konstruktorzy mają jeszcze dużo pracy, bo starsze mniej zaawansowane silniki gaźnikowe były bardziej oszczędne. No ale doszukuję się tego co producent miał na myśli i efekty nie są złe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 65KM 48kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Splash Hatchback