Inne
: Wbrew pozorom to auto jest wygodne, przynajmniej dla kierowcy ( plecy na oparciu tyłek na fotelu, nogi na pedałach, ręce na kierownicy i może być)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Powszechne zamiłowanie rudej do blach. Podcina się, podcina, a jak już nie ma co ciąć myśli się o nowej blacharce. Poza tym jeździ się na różna zloty, gdzie dają takie fajne naklejki. Doskonale zakrywają dziury.
5,0
Całokształt
W tej chwili mogę powiedzieć z lekkim sercem: Od posiadania Samuraia lepsze jest tylko posiadanie dwóch Samurai. Ogólnie to auto nadaje się tylko jako drugie w rodzinie. Ma charakter wybitnie antyrodzinny. Skierowane jest do ludzi z fantazją i niekiedy dużymi predyspozycjami psychofizycznymi (dla znawców tematu trawersów). Auto dla kogoś, komu zbrzydły skomputeryzowane plastikowe plaskacze, kto z miłości do motoryzacji lubi czasem bez sensu lub z nim pogrzebać trochę, aby coś ulepszyć lub pod pielęgnować. Kto chce omijać ASO i nie dać zarobić warsztatom \"nowomechaników\" czy \"wymieniaczy\". Auto na co dzień ( robię 100km dziennie), i do zabawy w teren. Na dłuższe trasy- tylko dla zapaleńców lub masochistów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Brak zarzutów, no może tylko trochę za mało kucyków, wersja gaźnikowa i jeżeli się go dobrze wyreguluje to można hulać non stop, na PB problemy przy stromych podjazdach- potrafi się przydusić.
4,0
Skrzynia biegów
Brak piątego biegu jest minusem.
5,0
Układ jezdny
W normalnych warunkach użytkowania nie do zdarcia. Pilnowanie regularnej wymiany oleju w mostach gwarantuje długowieczność. Na szutrach ma się wrażenie, że jest lepiej niż na polskim asfalcie. W terenie może dużo więcej, nawet w ciężkim, bez przeróbek. Do resorów trzeba się przyzwyczaić (żabką, żabką):)). Układ kierowniczy precyzyjny, samochód słucha się na szybkich manewrach w terenie. Tylny napęd mnie nie zaskoczył- 6lat w Garbim. Chociaż dla osoby wychowanej na przednionapędowcu może być groźnie na śliskich zakrętach- lekki tył (rozwiązanie -worek piachu)
Komfort
5,0
Widoczność
Wersja cabrio. nic dodać nic ująć:))
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, widoczne i pod ręką( klamka zewnętrzna drzwi pasażera też :))
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zaskakująco szybko nagrzewa się wnętrze z plandeką typu softback lub bikini. Pełna wersja- trochę gorzej. Wentylacja? Dużo szczelin więc mam zapewniony stały dopływ świeżego powietrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu lepiej niż nawet w skodzie fabii, z tyłu tylko dla dzieciaków, ale wożenie tam kiedykolwiek może skończyć się skargą do Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu. Z tyłu wozi się tych, których naprawdę się nie lubi. Dlatego wymontowałem tylną kanapę. Po co kusić los :)
2,0
Wyciszenie
Możecie mówić głośniej?! Jakie wyciszenie?! Generalnie na MTekach do 60 km/h, można swobodnie rozmawiać. Po przekroczeniu tej prędkości człowiek pozostaje tylko ze swymi myślami i modlitwą o utrzymanie się na czarnym.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie taka zła jak na autko terenowe. Pomijam oczywiście masę auta i pojemność silnika. Na trasie przeciętnie, a w terenie nikt tego nie liczy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
A co ma się tu psuć? Pilnuje się tylko oleju i smarowania krzyżaków. Jeżeli się go nie zakatuje w terenie to z użytku może go wyeliminować tylko dzwon
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zanotowałem, chociaż nie raz to, co się działo prawie przekraczało moją fizyczną wytrzymałość, a Zuśka dalej jedzie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 45KM 33kW
[l/100km]