Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki S-Cross

Suzuki 4x4, ponad rok temu
Silnik 1.4 BOOSTERJET 129KM 95kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Suzuki S-Cross 1.4 BOOSTERJET 129KM 95kW od 2021 - Oceń swoje auto
3,29
23% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Do tej pory nie znalazłem!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : WENTYLACJA WNĘTRZA!
3,0
Całokształt
Japoniec z mechaniką japońską, ładny designe przestronny, dynamiczny i w sumie najtańszy w swojej klasie. Porażką okazuje się wentylacja! W deszczowe dni w środku bardzooo szybko parują szyby i miliony lat świetlnych potrzeba aby nawiew poradził sobie z parą. Serwis ASO Suzuki podaje, że auto jest po prostu zbyt szczelne i trzeba go często i intensywnie wietrzyć! Silnik dynamiczny niezbyt łakomy na duże ilości paliwa więc tutaj zdecydowanie na plus! Paranoja to bezpieczniki i instrukcja do tego samochodu! Wczoraj (20.02.23r.) podjąłem próbę wymiany bezpiecznika od gniazda zapalniczki. Dojście fatalne! Pod kolumną kierownicy, po lewej stronie na słupku, schowane za gniazdem OBD i na dodatek mikroskopijnej wielkości! Co do bezpieczników to nie normalny rozmiar tylko mini low! Tragedia to mało powiedziane! Jakim to trzeba być inżynierem po wykupionych studiach, żeby tak ważną rzecz jak bezpieczniki umieścić w tak super dostępnym miejscu. Nie życzę nikomu wymieniać choćby jednego bezpiecznika na drodze - grozi połamaniem kręgosłupa i palców! Całokształt oceny psuje niestety też niekompetencja mechaników w ASO. Wykonują swoją pracę bardzo niechlujnie i niedokładnie! Także jakość usług serwisowych zdecydowanie do poprawy!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dynamiczny, nie jest bardzo paliwożerny. Przy normalnej jeździe na trasie poza obszarem zabudowanym jesteśmy w stanie zejść poniżej 6l na 100!
3,0
Skrzynia biegów
Od samego początku biegi haczą. Najgorzej jest z 3. Na zimnym to i z dwójką są problemy, ale bieg 3 nieźle niszczy ocenę całej skrzyni!
4,0
Układ jezdny
Jest okej!
3,0
Karoseria
Słabe zabezpieczenie antykorozyjne chociaż jest poprawa w stosunku do SX4. Lakier miękki poddatny na zarysowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność, dużaaa przednia szyba, słupki boczne nie ograniczają widoczności!
4,0
Ergonomia
Jest wystarczająca!
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja - TRAGEDIA!!! Więcej widać pary w pojeździe w deszczowe dni niż czegokolwiek dookoła. Ustawienie nawiewu na szybę i włączenie klimatyzacji trochę polepsza sytuację ale do pełni szczęścia dużooooo brakuje! Serwis podaje, że auto jest zbyt szczelnie wykonane! Profilaktyczne wietrzenie i założenie pochłaniacza wilgoci nie zaszkodzi!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca sporo zarówno dla kierowcy i pasażera obok. Pasażerowie z tyłu też nie powinni zbytnio narzekać na brak miejsca na nogi czy nad głową!
3,0
Wyciszenie
Jest na umiarkowanym poziomie. Pasowałoby zastosować lepsze maty wygłuszające!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ostatnio wymieniany zawór podciśnienia - akcja serwisowa Suzuki

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 BOOSTERJET 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki S-Cross