Ani dobre ani złe, klasyczne auto. Takie jak chciałem. Tyl mi dalej nie podchodzi, ale cóż. W tej cenie auta z AWD i klasycznym automatem nie znalazłem (bylo jeszcze Subaru XV ale z CVT, ale to auto to straszna porażka). Część napędów AWD jest też dość dyskusyjna w porównaniu z AllGrip.
Jest w miarę dynamiczne, dość mało pali. Bardzo wygodne ekoskorowe siedzenia. Trasę kilkaset km się bez zmęczenia robi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dynamiczny jak na tą pojemność. Auto jest leciutkie, bardzo ładnie przyspiesza. Układ hybrydowy dodaje troszkę mocy przy niższych obrotach. Nie jest to jednak tradycyjna hybryda, tylko MHEV i na samym prądzie się nie da. Czasem układ hybrydowy za bardzo kombinuje. Nie ma za to problemu że spalanie rośnie dwukrotnie jak się bateria rozładuje.
5,0
Skrzynia biegów
Zmienia biegi w miare szybko. Co prawda w trybie "Auto" wydaje mi się że trzyma trochę za nisko obroty (1k-1.5k) podczas jazdy (lub za wysoki bieg). Może taka specyfika hybrydy. W trybie Sport obroty już są "normalne" (2-2.5k).
Fajne są manetki do zmiany biegów, pomaga to przy wyprzedzaniu jak nie chcemy kickdowna robić.
3,0
Układ jezdny
To auto z tych z mocniejszym wspomaganiem. Dość twarde zawieszenie. Nie buja się zanadto na zakrętach.
3,0
Karoseria
Nie podoba mi się kilka detali, te gumowe uszczelki przy oknach nie są estetycznie spasowane. Jednak to nie problem samego Suzuki tylko większości współczesnych aut.
Od spodu jest za mało zabezpieczeń. Przydałyby się płyty osłonowe. Elementy napędu jak wał, też mogłyby być umieszczone jakoś lepiej. Wydaje się też że auto nie ma ocynku.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu bardzo dobra. Dość cienkie słupki boczne już nie zasłaniają widoczności.
Do tyłu też jest dobrze. Można cofać nawet nie korzystając z kamery. Auto jest jasne w srodku (ale to może szyberdach)
3,0
Ergonomia
Wygodne fotele, jednak brak elektrycznej regulacji czy pamieci. Brak tez regulacji odcinka lędźwiowego.
Przełączanie trybów komputera pokładowego patyczkiem to porażka.
Infotainment ma zbyt mało opcji ustawień.
Brak fizycznych przycisków regulacji głośności (poza tymi na kierownicy).
Wybierak biegów automatu mógłby pracować nie w jednej linii (zdarzyło mi się wskoczyć parę razy na M)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa. Niestety z tyłu się nie da regulować. Nie ma też nawiewów w tunelu. Jak to w hybrydzie trzeba się nastawić że klima się wyłączy przy start/stop (ale można to wyłączyć). Nie ma żadnego problemu z parowaniem czy jakims hałasem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dość pojemne auto jak na tę klasę. Może służyć jako rodzinne, ale raczej dla 4 osób. Bagaznik świetny i bardzo pojemny. Szkoda tylko że nie da rady całkiem na płasko położyć tylnej kanapy.
3,0
Wyciszenie
Wydaje się takie sobie. Jest cicho, ale raczej dzięki niskim obrotom. Słychać szum kół. Nie jest źle ale też bez szalu. Cienkie blachy karoserii.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie koszta nowego auta (AC,oc, alarmy,przeglądy) są znacznie na minus porównując do auta używanego.
Spalanie bez szału, średnio 6l Ale to jest "mild" hybryda.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie nie da się znaleźć auta z AWD i klasycznym automatem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt nowe auto
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt nowe auto
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 BOOSTERJET 129KM 95kW
[l/100km]