Autko robi co ma robić. Za tą cenę nie można mieć lepszego wyposażenia. Części w miarę tanie, im więcej tych samochodow w Polsce tym części tańsze. Na razie naprawiłem drążki stabilizatora i turbine (lopatki). Więc jest naprawdę dobrze. Rdza już wychodzi powoli na nadkolach tylnych. Niedługo zapewne wtryski będą do roboty, ale na szczęście jest możliwość ich regeneracji. Spalanie-rewelacja. Za 100zl ponad 400km. Zegary i podświetlenie bardzo mi się podoba, brakuje mi podłokietnika. Miejsca bardzo dużo jak na tą klasę, siedzi się wyżej co jest wygodne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Do 2tys obrotów nic się nie dzieje, tak samo jak powyżej 3,5 tys obrotów. Mało elastyczny, nadrabia spalaniem. Kultura pracy w miarę, przy mrozach bardziej telepie i go słychać, nie wiem, może to już przez dogorywajace wtryski? Po rozgrzaniu się silnika robi się przyjemnie.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi mogłyby trochę luźniej chodzić. Czasem (rzadko) wsteczny ma focha i nie chce wejść. Przełożenia dla mnie ok.
5,0
Układ jezdny
Ocena że względu na ceny części, które nie są wysokie. Bardzo proste zawieszenie, a to daje mniejsze koszta. Troszkę twarde, ale dobrze trzyma w zakrętach. Z dziurami się nie lubi.
3,0
Karoseria
Niestety, nie jest to mocna strona Liany... Rdza pojawia się dosyć szybko na nadkolach.
Komfort
4,0
Widoczność
Byłaby 5 gdyby nie widok z tylnej szyby. Cofanie na wyczucie, ponieważ tylny zderzak wystaje znacznie i trzeba uważać. Ale duże lusterka zewnętrzne dużo dają i naprawdę wszystko widać.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. 4 za brak podświetlenia dla przycisków od szyb (tylko kierowcy ma) oraz przycisków od podgrzewania foteli(trzeba ich szukac). Reszta prosta, pokrętła fajnie działają.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dla mnie 5. Dbam o to by w aucie nie było wilgoci i nie ma problemu z szybami i ich panowaniem, boczne tyle sobie lubią zapakować czasem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę pojazdu-bomba. Regulacja oparcia tylnych foteli, nawet wysokie osoby głową z tyłu nie wadza. Z przodu ogrom miejsca na nogi.
3,0
Wyciszenie
Do 100-110km/h ok, potem głośno się robi. Ale to normalne w tej klasie pojazdu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali, czesci niedrogie, mało się psuje (trzeba się liczyć, że to common rail i turbina ze zmienna geometria).
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie znajdzie się auta z takim wyposażeniem za tą cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobnych usterek nie miałem żadnych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Robiłem tylko łopatki w turbinie i łączniki stabilizatora.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 DDiS 90KM 66kW
[l/100km]