Powiem tak, dziwię się że ludzie kupują jeszcze jakieś Ople, Focusy i Fiaty.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na wstępie piszę, że jestem przedstawicielem handlowym i bardzo dużo jeżdżę i to wieloma autami. Przed Lianą miałem Corollę, przed nią Focusa na zmianę z Almerą.
Silnik dynamiczny i oszczędny, charakteryzuje się sportowym dźwiękiem przy wyższych obrotach. Super niezawodny tylko przez 90000 km wymiany oleju, filtrów i dwa razy świece. Żadnych wycieków i problemów z elektryką. Bez problemu zapala przy dużych mrozach, nie czuły na różną jakość benzyny. Porównując do silnika Almery 1,5 to pozostawia go pod względem przyspieszenia, zużycia paliwa oraz niezawodności w tyle, podobnie jak Focusa 1,6. Toyota miała 1,4 także nie mogę porównywać.
5,0
Skrzynia biegów
Przełożenia wchodzą doskonale, dobrze zestopniowana i żadnych pisków i cichego wycia tak jak w Fordzie czy Corolli.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny i zawieszenie OK do prędkości 150 km/h, powyżej Focus robi lepsze wrażenia. Bardzo dobrze spisuje się w miście i na dziurach jeździ identycznie jak Corolla, gdyby zamknąć oczy to trudno zgadnąć czy to Toyota czy Suzuki. Almera w mieście to "taczka".
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobrze widać do przodu i na boki, do tyłu lepiej zamontować czujnika cofania.
5,0
Ergonomia
Typowa japońska ergonomia, wszystko na swoim miejscu. Szczególnie radio i jego obsługa, jeszcze nie widziałem w żadnym innym samochodzie aby seryjne radio tak grało.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze i szybko nagrzewa się w zimie. Klimatyzacja ma kilka funkcji automatycznych, praktycznie witrak na jedynkę, temperatura na 1/4 i tak można całe lato.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca nad głową z tyłu też ok.
4,0
Wyciszenie
Do 110 km/h oraz po dziurach bardzo cicho i konfortowo. Powyżej pojawia się sportowe brzmienie tłumika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa takie samo a nawet niższe niż w Corolli 1,4. Z tego co pamiętam to najwięcaj paliła mi Almera, Focus też nie był oszczędny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 90000 km nic się nie zepsuło. Ani jednej awarii lub jakiegoś uszkodzenia, takim niezawodnym autem jak to nie jeździłem to może dlatego że produkowana w Japoni a nie w Europie. Nawet okrzyczana Corolla się sypała (i to nie mało). Ponadto żadnych trzasków skrzypień i stukań na dziurach.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 4WD 106KM 78kW
[l/100km]