Obecnie wg mnie najlepszy samochód za takie pieniądze. Jak miłabym drugi raz wybierać też byłaby to Liana. Od końca paźdiernika Liany HB są z nowymi światłami tylnymi (ala Lexus - czyli tzw soczewki i muszę powiedzieć, że bardzo mi się podobają). Jeżeli ktoś jeszcze nie widział to trzeba wejść na stronę w USA (tam Liana sprzedawana pod nazwą AERIO i jest tam prezentowana z nowymi światłami tylnymi, których jestem szczesliwym posiadaczem). http://www.suzukiauto.com/sr_05/aerio/gallery/exterior.php, są też fajne filmy video. Tam dopiero jest rynek...
Wrażenia
4,0
Silnik
Na wolnych obrotach żona mówiła w pierwszy dzień, że mi silnik zgasł (mimo, że wciąż pracował). Podobno powyżej 130 jest dośc głośno, jescze tego nie wiem, ale z drugiej strony gdzie tu warunki na rozwijenie prędkości powyżej 130. A zresztą powyżej 130 to gdzie jest super cicho, chyba w BMW i Mietkach z podwójnymi szybami za min. 80 000 EURO :)). Więc 4, a nie 5 tylko z opowiadań.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez problemów, wszystko cacy. Silnik ze skrzynią bardzo dobrze zgrany. Na 5 biegu można bez problemów jechać 60 km/h, dodajemy gazu i idzie. To mi się podoba, a i ekonomia powinna być OK.
4,0
Układ jezdny
Nie jest to może Focus (ostatnio takim pomykałem). Ale inne walory bardziej mi się podobają w Lianie niż w Focusie. Generanie poprawne walory jezdne. Na jedziwe próbnej właściciel salonu tak wszedł w zakręt, że ja nawet Focusem tak bym się bał i samochód zachował się jak na takie ekstremum poprawnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacyjna...
4,0
Ergonomia
Jedyna uwaga to włącznik halogenów przednich z przycisku, a tylnych z dzwigienki kierunkowskazów (zawsze miałem odwrtotnie, a jak jest lepiej to już sam nie wiem)ale i do tego można się przyzwyczaić. Reszta bardzo dobrze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Luksus, nawet nawiew na tył (tego nie wiedziełem), ale są nawiewy na tył pod fotelem kierowcy i pasażera. Regulacja i sprawność bardzo dobra.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na wymiary zewnętrzne to rewelacja. Porównują do Focusa, Meganki, 306 jest tu więcej miejsca, min. dlatego, że folele są wyżej i jakoś tak przestronniej, symatyczniej.
4,0
Wyciszenie
Tak jak już wcześniej pisałem, na biegu jałowym nie słychać silnika, do 110 (bo taką prędkość rowijałem do tej pory) też cicho. Dzwięki z zawieszenia są OK, no i niezłe radio umila podróż.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślę, że przy rozsądnej jeździe będzie OK. Testy przeprowadzę po przejchaniu 1000-2000 km. Na dotarciu każdy pali więcej. Ale mając doświadczenia np. z mojego przed, przed ostatniego samochodu Renault Megane to rozsądna jazda odłaca się tym, że można zejść nawet poniżej tego co podają producenci (Renówka 1.4 16V 95KM potrafiłą przy bardzo rozsądnej jeżdzie, tj do 100 na trasie bez zbędnego przyśpieszania spalić 4,8 l/100km - to jest wynik!!!) Myśle, że Liana może minimalnie palić w mieście 6,5, a na trasie 5,2 - przy bardzo rozsądnej jeździe. A przy obecnych cenach pali chyba warto być gdzieś 10 min później i spalić np. 2 lirty paliwa mniej
5,0
Stosunek jakość/cena
jw.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Znając ta markę z list dyskusyjnych (polskich i innych), testów to myślę, że ocena celująca.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 4WD 106KM 78kW
[l/100km]