Doskonałe auto nic dodać nic ująć, nietypowe i wyróżniające się wśród innych popularnych marek, szkoda tylko, że się nie przyjęło, no ale to już mentalność polskich kierowców i brak zaufania do nowości, wszędzie tylko oklepane pasaty, mondeo itp.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik wolnossący, obecnie chyba jeszcze tylko w hondach podobne jednostki są wkładane z uwagi na niezawodność i długowieczność. Przydałaby się V6, przecież w grand vitara takie były. ale 178 km i ok. 8,5 sekundy do 100 km i tak pozwala na dynamiczną jazdę.
4,0
Skrzynia biegów
CVT plus za oszczędność paliwa.
5,0
Układ jezdny
Samochód dosłownie przyklejony do drogi, sztywne sportowe zawieszenie, przyjemnie pokonuje się zakręty w czym pomaga napęd 4x4.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
95 tys km. przebiegu i żadnej usterki, więc nie jest źle, ale serwisowany regularnie co 15000 tys. km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Pojawiały się opinie, iż 130 tys. za ten samochód to za dużo, że za dużo niższą kwotę można było w tym segmencie kupić passata, mondeo, insygnię itp., tylko nikt nie zwraca uwagi, że jakoś materiałów jest na bardzo wysokim poziomie i wyposażenie jest całkowite, skóra, szyberdach, napęd 4x4, silnik 2.4, łopatki do zmiany biegów przy kierownicy i inne... Przecież za takie wyposażenie przy tej mocy silnika to na passata lekką ręką trzeba było wydać ponad 150 tys. a przykładowo honda accord z podobną jednostką 2.4 to wydatek 140 tys. i bez napędu 4x4.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 VVT 178KM 131kW
[l/100km]