Silnik
: Silnik produkuje Renault, co początkowo budziło moje podejrzenia, ale okazuję się ze nie ma co się bać francuskiego rodowodu jednostki. Perfekcyjna kultura pracy i ekonomia to jego wizytówka.
5,0
Całokształt
Auto dające dużą frajdę z jazdy i pozwalające nie tylko przedzierać się przez miejską dżunglę, ale i dotrzeć na bezdroża (bez tuningu nie przesadzać!). Dla 1-2 osób genialne i wyjątkowo ekonomiczne. Niestety nie ma samych zalet, ale te znacznie przewyższają wady. Jeśli chcesz mieć takie auto zdecydowanie musisz być pewien, że pokochasz je takim jakim jest, a ono odwdzięczy się wrażeniami, których nie znajdzie się nigdzie indziej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wszystko bez najmierniejszych zarzutów. Dodatkowym atutem jest to, że wszystko jest względnie łatwo dostępne co ułatwia wymiany oleju i filtrów. Całkiem przyzwoity moment i to przy niskich obrotach. Z drugiej strony co miałoby się zepsuć w prawie nie jeżdżonym aucie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ok, bardzo rzadko gdy przy niedostatecznym dociągnięciu lewarka wyskakuje jedynka. Załączanie napędów przy pomocy przycisków odbiera troszeczkę tej terenowej duszy, której i tak jimniakowi nie brakuje.
4,0
Układ jezdny
Bardzo zwrotny samochód. Zawieszenie czasami daje jednak w kość, jako, że przeznaczone jest na \"falujące\" nierówności w terenie bardziej niż na \"ostre\" dziury naszych dróg.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mogła by być lepsza. Wysoka pozycja siedzenia pozwala patrzeć z góry na właścicieli plaskaczy, a zapasowe koło na drzwiach bagażnika jest dostatecznie nisko, żeby nie utrudniać cofania.
4,0
Ergonomia
Wszytko pod ręką i tam gdzie się można tego spodziewać. Zegary estetyczne i czytelne. Schowki w drzwiach bardziej na mapy niż na coś grubszego. Uchwyty na butelki/kubki między fotelami wymagają troszeczkę gimnastyki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja mrozi całkiem dobrze, a jako że objętość kabiny jest niewielka schłodzenie nie trwa długo (chyba, że brakuje środka do klimy). Z ogrzewaniem nie jest już tak szybko, diesel rozgrzewa się przy -20 C przez 15 minut.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu świetnie. Z tyłu fatalnie. Właściwie należy tą niewielką terenówkę traktować jako auto dwu osobowe. Po pozbyciu się tylnych foteli bagażnik może pomieścić znacznie więcej. W przypadku wożenia tylnej kanapy można mieć problem ze zmieszczeniem większych zakupów. No, chyba że na kanapie.
4,0
Wyciszenie
Cichszy niż wiele innych terenówek, którymi jeździłem, ale w porównaniu z autami o podwyższonym komforcie nie jest najciszej. Jeśli się lubi nasłuchiwać silnika to nie trzeba zbytnio wytężać słuchu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu kryje się największa zaleta tego samochodu. Pali naprawdę niewiele. W tych gabarytach może i można mieć coś bardziej ekonomicznego, ale będzie to miejski maluch, a nie terenówka. Warunek uzyskania dobrego wyniku jest jednak nie przekraczanie 80-85km/h. Powyżej tego pali tyle, że można zauważyć jak wskazówka poziomu paliwa leci. Zwłaszcza na autostradzie. W terenie też pali więcej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jimny nie jest najtańszy, niestety. Im bardziej wyposażona wersja tym cena większa. W tych pieniądzach jakie płaci się za przyzwoitą wersję używanego jimnego można pozwolić sobie na całkiem niezłe bryki z innego segmentu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Należy czasem wejść pod samochód i popatrzeć czy korozja nie panoszy się za bardzo i podjąć przy tym ewentualne kroki prewencyjne. Sprężarka klimy zaczęła szumieć trochę za bardzo, ale puki co olewam sprawę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie zepsuło, jednak przy tym przebiegu nie było jeszcze okazji.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TD 86KM 63kW
[l/100km]