Karoseria
: Japończyk - drobne ogniska korozji które wychodziły spod lakieru na drzwiach.
Silnik
: Linka sprzęgła
Inne
: Nalot korozji na ramie po 10 latach OK, ale trzeba konserwować
5,0
Całokształt
Jeżeli ktoś nie potrzebuje dużego auta (rozmiar seicento) a wiernego i niezawodnego kompana który wjedzie wszędzie gdzie tylko zapragniemy, to musi mieć Jimny!
Wrażenia
5,0
Silnik
No tu nie ma czym się emocjonować, 1-2 osób na czarnym jedzie, do wyprzedzania trzeba wyłączyć klimę. W terenie na przełożeniach terenowych mały szatan.
4,0
Skrzynia biegów
Mój egzemplarz był obdarzony wadą fabryczną uszczelniacza na wałku i po kilkudziesięciu tysiącach padły łożyska, potem po jakichś 100k km łożyska znowu się odezwały. Na szczęście dostępność części i nie droga naprawa.
4,0
Układ jezdny
Na szosie i szosowych oponach prowadzi się dobrze, trochę podatny na koleiny, na terenowych oponach (31") koleiny doskwierają bardziej - narywa kierownicą więc trzeba się jej trzymać. Hamulce mogły by być lepsze.
Komfort
5,0
Widoczność
Lusterka rozmiaru rakiety tenisowej pozwalają przyglądać się tylnej rejestracji własnego auta ;)
3,0
Ergonomia
Jak pisałem jest to auto rozmiaru seicento więc nie ma co szukać tutaj przemyślanych schowków są 3, jeden przed kolanami pasażera i dwa w "bagażniku". W tych w bagażniku można zmieścić rolkę papieru toaletowego w każdym (chyba po to je stworzono).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Troszkę wolno się nagrzewa zimą, klima radzi sobie wystarczająco dobrze.
Niestety w sprawie klimatyzacji nie jestem ekspertem ponieważ wolę otwarte okna.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic się nie zmieniło, nadal jest to coś rozmiaru seicento. Dla osoby wysokiej powyżej 190cm (ja) trzeba się przyzwyczaić do pozycji za kierownicą kiedy fotela się już nie da bardziej cofnąć.
4,0
Wyciszenie
Na szosowych oponach nie jest źle, silnika prawie nie słychać, przy wyższych prędkościach (100-120km/h) doskwiera szum powietrza.
Na oponach typu M/T nic nie słychać po za oponami (radio tylko na światłach zdaje egzamin)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali, nie psuje się. Tylko eksploatacja.
5,0
Stosunek jakość/cena
Płaci się za niezawodność i silnik suzuki.
Warto zapłacić silnik nie do zdarcia, reszta nie do zepsucia :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Linka sprzęgła, zerwała mi się 3 razy, koszt naprawy 100zł i 10 min pracy własnej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów lecz tania w naprawie
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 VVT 85KM 63kW
[l/100km]