Samochód do określonych celów - jazda wiejskimi i polnymi drogami o każdej porze roku (chyba , że śnieg za głęboki), niezły również w miejskiej dżungli. Suzuki nie bardzo wie , do kogo adresuje ten model , oferuje budzące śmiech pusty wersje "luksusowe", nie pozwala natomiast zamówić koniecznych dla tego typu pojazdu blokad mostów, zmywalnych wykładzin czy ogrzewanych lusterek (za to, nie wiedzieć po co, ogrzewane bywają fotele). Brak na naszym rynku konkurencji o podobnych walorach (poręczność, zwrotność,walory terenowe)
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc wystarczająca, elastyczność mogłaby być lepsza, choć i tak jest lepsza niż w starszych wersjach bez VVT, oby nie kosztem niezawodności (szczęściem Japończycy potrafią produkować skomplikowane, a mimo to bezproblemowe konstrukcje). Stosunkowo cichy. Bezobsługowy napęd rozrządu. Umiarkowane zużycie paliwa.
4,0
Skrzynia biegów
Zmiana biegów bez uwag, przełączanie napędów (4x4, reduktor) przyciskami z irytującym opóźnieniem (lepsza była dźwignia w jednym z poprzedników).
3,0
Układ jezdny
Jak to w terenówce komfort resorowania ograniczony (ale nie aż tak, jak sądzą krytykanci). W terenie dokucza brak blokady choćby jednego mostu. Nie można wyłączyć ABS - w terenie powoduje to czasem niemiłe sytuacje. Dość nerwowe reakcje samochodu na "tarce" i przy bocznym wietrze. Silna nadsterowność. Doskonała zwrotność i łatwość manewrowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Zbyt szeroki środkowy słupek utrudnia widoczność skośnie do tyłu i na bok, za to idealnie widać do tyłu i do przodu. Plus za duże lusterka, minus za brak ich ogrzewania.
5,0
Ergonomia
Gdyby nie to przełączanie napędów...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Schładzanie i ogrzewani b. dobre, denerwuje natomiast parowanie szyb i utrudnione jego usuwanie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na moje potrzeby wystarczy (podróżuje 1-2 osób), tylne siedzenia są u mnie zawsze złożone i nie korzystam z nich, w stanie takim przydałoby się zabezpieczenie przed przesuwaniem się do przodu ładunku (uzywam maty do przewozu psów, wygląda to nieszczególnie). Tylne siedzenia niewygodne i trudno dostępne.
4,0
Wyciszenie
Przy umiarkowanych prędkościach lepsze niż w teoretycznie bardziej komfortowej Lianie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na rodzaj pojazdu zużycie paliwa przyzwoite, najlepszy pod tym względem z moich Jimny'ch. Serwis b. drogi i jakościowo marny.
3,0
Stosunek jakość/cena
Żeby jeszcze możnaby było dostać te elementy wyposażenia, które są naprawdę potrzebne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drgania kierownicy usunięto w inny niż w poprzednikach , ale też skuteczny sposób. Bliżej nie określona awaria sprzęgła -naprawa gwarancyjna. Po czasie okazało się, że jednak amortyzator drgań był konieczny, nowy sposób naprawy okazał się skuteczny tylko do zakończenia gwarancji - typowy dla wielu ASO sposób spławienia klienta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było ani w tym, ani w poprzednich
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 VVT 85KM 63kW
[l/100km]