Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Jimny III Standard

husky, 11 lat temu
Silnik 1.3 VVT 85KM 63kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Jimny III Standard 1.3 VVT 85KM 63kW 2002-2012 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Mieszkam na południu polski gdzie często potrafi \"dowalić\" 30-40 cm śniegu i ciężko wyjechać z posesji. Dla Jimnego (na zwykłych gumach Bridgestone Dueller !) jest to pestka a radość z jazdy po śniegu jest niesamowita. Auto ładnie wjeżdża też na skarpy czy wysokie miejskie krawężniki.
5,0
Całokształt
Samochód jest świetny do dwóch typów zastosowań: 1. Dla osób które zakończyły aktywność zawodową, nie mają już dzieci w domu i potrzebują mobilnego środka lokomocji, który \"snieg czy lód\" zawsze dowiezie bezpiecznie do przychodni, zakupy czy do lekarza.... 2. Samochód dla singla, lub jako drugie auto w rodzinie, którym mama wozi dzieci do przedszkola czy po zakupy. 3. Auto jest wyjątkowo dzielne w terenie więc nadaje się dla mieszkających głęboko na wichurze, myśliwych, wędkarzy czy leśników, którzy z dróg utwardzonych zjeżdżają w teren: po włączeniu 4WD LOCK idzie jak czołg
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik, choć niedużej pojemności, radzi sobie z samochodem całkiem dobrze - jest cichy we wnętrzu i pomimo, iż jest konstrukcją wysokoobrotową (moment obrotowy przy 4400 obr./min.) ciągnie już de facto od 2000 obr.; konstrukcja sprawdzona od lat, układ chłodzenia z wentylatorem na sprzęgle wiskotycznym. Niewielka pojemność układu olejenia powoduje nieduże koszty serwisowe.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów działa poprawnie i nie haczy. dość dokładne wybieranie przełożeń. Wadą dla niektórych jest to że jest ona dość krótka - w aucie przy 105 km/h zaczyna się robić głośno. Tym samym powiem tutaj jedno ważne zdanie: to nie jest samochód autostradowy ! Nadaje się idealnie do miasta i wokół komina z prędkościami w ok. 85 km/h
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny działa poprawnie, niezależne zawieszenie każdego koła dobrze wybiera nierówności, trzeba uważać jedynie na \"leżących policjantach\" przejeżdżane zbyt szybko mogą zaskoczyć kierowce, bo tył lubi dość mocno podskoczyć.
Komfort
5,0
Widoczność
Samochód jest idealnie przeszklony, wysoko się w nim siedzi, więc widoczność jest doskonała. w zasadzie ocena powinna być 5- bowiem trochę obraz ideału psuje parowanie szyb - zwłaszcza gdy w deszczowy zimny dzień w samochodzie podróżuje 4 rosłe osoby
5,0
Ergonomia
Ergonomia jak to w japońskim samochodzie wręcz wzorowa - nie ma zastrzeżeń do deski rozdzielczej czy układu regulacji nawiewów
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód szybko się zagrzewa, i bardzo dobrze grzeje. Minus: jako się już rzekło, parowanie szyb bocznych
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jest oczywiście 4 miejscowy i z miejscem jest dość \"krucho\". Zajmowanie tylniej kanapy dość utrudnione. Zaletą wąskiego wnętrza jest to że podczas jazdy w terenie, jesteśmy jakby \"uwięzieni\" i nie latamy po całym samochodzie ;) Bagażnik symboliczny. Na pewno nie jest to samochód dla rodziny, ale już dla 2 osób, które wożą zakupy z marketu i szaszetkę do pracy - sprawdza się świetnie.
3,0
Wyciszenie
Samochód to wół roboczy i jest dość głośny, albo powiem inaczej: głośność narasta proporocjonalnie do prędkości, bowiem przy większych prędkościach zaczyna być \"słychać podwozie\", duże gumy, a od 40000 obr. również silnik. Z tego powodu lepiej nie jeździć szybciej nić 105-110 km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj jak z wyciszeniem - im szybciej tym więcej pali. Wynagradza za to kierowcę ponoć wzorową bezawaryjnością. Ceny podstawowych materiałów eksploatacyjnych (filtry, klocki, elementy zawieszenia) jak na samochód japoński wcale nie wysokie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowy w salonie mogłem kupić za 52800.- wybrałem samochód 3 letni z 2010 roku za który należy wydać ok 35 tys zł. Jest to świetna relacja ceny do możliwości samochodu, a sam samochód świetnie się sprawdza. Jedynym warunkiem jest niekupowanie tego samochodu do jazdy trasowej: jazda drogą ekspresową (120 km/h) czy autostradą (140 km/h) to kompletka porażka i męczarnia. Spalanie wtedy też ok. 9 na sto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się jeszcze nie popsuło, samochód ma dopiero 17 kkm i jest de facto jak nowy
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie popsuło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 VVT 85KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Jimny III Standard