Karoseria
: Tylko ona spędzała mi sen z powiek - RUDA
4,0
Całokształt
Mały, wszędobylski, niekomfortowy wojownik ;) Wjedzie niemal wszędzie, zawróci praktycznie w miejscu, przeciśnie się tam, gdzie inne auta mogą pomarzyć, ale dłuższa jazda powoduje bliższe zaprzyjaźnienie z ortopedą. Krótkie auto + mały rozstaw osi + sztywno zestrojone zawieszenie = wyłapywanie każdej nierówności w nawierzchni. Podskoki, zarzucanie tyłem, walenie głową w boczną szybę to codzienność, z którą trzeba się liczyć. Mimo niepozornego wyglądu jest to 100% terenówka i to w terenie i niewielkich prędkościach wynagradza wszelkie niedogodności. Rozsądna prędkość (tj. umożliwiająca przeżycie na drogach lokalnych) to moim zdaniem 80-85 km/h. Prędzej jest głośno (dźwięk kosiarki do trawy ;)) i delikatnie mówiąc niestabilnie. Aczkolwiek zaliczyłem autostradę, ekspresówki oraz daleki wyjazd na narty i przeżyłem. Szkoda tylko, że auto nie posiada mechanizmu różnicowego, lepszego rozwiązania dołączania przedniego napędu (wężyki podciśnienia są narażone na uszkodzenia mechaniczne w terenie - zamontowane bez żadnej osłony) i lepszej blachy. Bez dokładnej konserwacji ramy, podwozia, progów, nadkoli (warto sprawdzić również pas przedni pod maską) ani rusz. Poza tym bardzo trwałe mechanicznie auto. Silnik rodem z lat 80-tych, ale to chyba zaleta - prosty jak budowa cepa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Atut tego auta. Bezawaryjny, prosty w obsłudze, do tego auta wystarczający. Suzuki wiedziało co robi, dając 80KM - mocniejszy mógłby zabić ;)
4,0
Skrzynia biegów
Daleki wschód minionych dekad - na zimnym silniku nieco haczy, poza tym bez większych problemów.
3,0
Układ jezdny
Wymiarów nie da się oszukać - przy tak krótkim, wąsim, sztywnym i wysokim aucie może być co najwyżej poprawnie.
3,0
Karoseria
Typowo japońska blacha. Nadkola, progi, pas przedni, rama... Znad tylnych nadkoli wyjąłem ręką kawał ex-blachy 10x15 cm. Lubi konserwanty.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się jak w akwarium.
4,0
Ergonomia
Wskaźniki, przełączniki są rozlokowane intuicyjnie. Bagażnik mikro, gdyby montować LPG to zniknie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się dość szybko, choć nieco paruje (brak klimy w moim aucie).
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Max. 2 dorosłych i 2 dzieci. Jechałem kiedyś z 3 dorosłymi pasażerami - pamiętają, jakby to było wczoraj.
3,0
Wyciszenie
Jakieś jest.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Małe spalanie, dużo części (stosunkowo tanie) kompatybilnych m.in. ze Swiftem, czy Ignisem. Nikła awaryjność.
4,0
Stosunek jakość/cena
Trzyma cenę, ale to o czymś świadczy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi często do ogarnięcia we własnym zakresie przy nikłej wiedzy i umiejętnościach. Brak rozbudowanej elektroniki to atut tego auta.
Naprawy/wymiany (poza olejami, świecami, paskami itp.) w moim aucie dotychczas wymagały:
- linka sprzęgła (trzeba było odgiąć kawałek blachy, która haczyła o pancerz linki)
- pęknięta sprężyna
- wymiana dziurawych wężyków od napędu przedniego
- uszczelnienie kul (przegubu)
- uszczelka pokrywy zaworów
- reperaturka przedniego hamulca.
Oprócz tego żadnych stresów!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek przez 3 lata i ok. 60000 km.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 16V 4WD 80KM 59kW
[l/100km]