Przeniesienie napędu
: Rozwiązanie napędu, reduktor, dzielność w terenie, prowadzenie na drodze szutrowej, zwrotność w mieście.
4,0
Całokształt
Jako drugie auto w rodzinie super. W terenie nie do pokonania, w mieście bardzo zwrotne. Jimny jest łatwy w prowadzeniu, przewidywalny w zimę. Wart każdej złotówki :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Nowoczesna konstrukcja silnika aluminiowego ze zmiennymi fazami rozrządu. 85 km dobrze radzi sobie z tym autkiem, chodź 110 NM to za mało w terenie. Kultura pracy wysoka (cichy). Elastyczność przeciętna.
Jimny tylko z dieslem 1.5 DDiS !
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia mogłaby chodzić precyzyjniej. Nie zawsze wskakuje wsteczny za pierwszym razem.. W Jimnym do przyjęcia :)
5,0
Układ jezdny
Świetna trakcja, w terenie bardzo dzielny. Mechanizm napędu bardzo skuteczny, reduktor przydatny. Auto podskakuje na nierównościach, chodź jest łatwe do opanowania. W mieście niezwykle zwrotne. Zimą bezpieczne i doskonałe do przedzieranie się przez zaspy. Napęd na 6+ !
Komfort
4,0
Widoczność
Auto krótkie, przez co świetna widoczność do przodu oraz do tyłu. Jedynie można mieć zastrzeżenia do słupków środkowych, są bardzo grube i utrudniają widoczność na boki.
3,0
Ergonomia
Ergonomia bez zarzutu, chodź jakość materiałów oraz spasowanie marne. Auto terenowe powinno mieć sztywne i wytrzymałe plastiki, które są odporne na różne wstrząsy. W Jimnym są kiepskiej jakości i niezbyt dobrze spasowane (widać ucinanie kosztów), co nieraz słychać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko nagrzewa, wentylacja bez zarzutu. Minus za brak filtra przeciwpyłkowego, przydatnego w zakurzonym terenie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wymiary mówią same za siebie. Z przodu wystarczająco, z tyłu również. Bagażnik oraz schowki bardzo małe.
4,0
Wyciszenie
Silnik cichy, jedynie wiatr daje o sobie znać i praca napędu, która robi największy hałas. Hałas w aucie nie natarczywy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nie jest mistrzem ekonomii przez konstrukcje napędu. W mieście spala od 7,5/10 litrów. W zimę, przy dużych mrozach pali tą "dychę".
5,0
Stosunek jakość/cena
Najtańsza nowa terenówka na ramie. Warto kupić wersje JLX, bogato wyposażona, wszystko co niezbędne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Made in Japan.
Jedynie wyciek ze skrzyni biegów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Made in Japan
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 16V 4WD 80KM 59kW
[l/100km]