Ocena kierowcy - Suzuki Jimny III Standard Facelifting
Piotr,
2 lata temu
Silnik 1.3 VVT 4WD 85KM 63kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
38 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Całokształt . To jest auto do jazdy w promieniu 50 km wszędzie gdzie cię oczy poniosą.mam inne auta ale jimnika poprostu lubię. Za kilka lat do takich aut będziemy tęsknić.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Brak
Inne
: Jimny to prawdziwa motoryzacja.prosta konstrukcja, sprawdzone rozwiązania. On daje radość z jazdy w każdych warunkach i cię nie ogranicza.cieszę się,że zrobili następcę.jako nieliczne auto budzi sympatię.on jest pierwszy jako drugie auto.
5,0
Całokształt
Góry+zima + śnieg = Jimny. To moja czwarta terenówka w ciągu 24 lat. Przesiadka z pajero 3 i nie mogę narzekać, bo jeździ. W zupełnie innym stylu, ma swoje ograniczenia, ale jeździ. Miasto, szosa jest ok. Świetny ! automat.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ogólnie jest słaby , ale za to bardzo cichy.brakuje momentu obrotowego, brakuje tej bydlęcej siły diesla kiedy jadę pod górę w śniegu na granicy przyczepności.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna w tym aucie jest rewelacyjna ! Można sekwencyjnie zmieniać biegi. W warunkach słabej trakcji można skutecznie jechać na granicy przyczepności i nie grzebać kołami bo to w zimie zazwyczaj nic nie daje. Ekspresówka - 110 km/h daje 3000 obrotów. Więcej jak 110 robi się nerwowo
4,0
Układ jezdny
Jest ESP,który dział różnie w zależności co mam zapięte na reduktorze.bardzo to pomaga w trudnych warunkach i dobrze działa. Moja jazda to drogi górskie i tu jest dobrze , albo szosa i ekspresówki bardzo dobrej jakości. Jimny jest krótki , mały, ale na dobrym asfalcie jedzie tak samo jak inne auta.
4,0
Karoseria
4.5 roku użytkowania i nic się nie dzieje.
Komfort
5,0
Widoczność
Przy tych gabarytach jest doskonała. Ze względu na dach z przodu niekiedy nie widać świateł na skrzyżowaniu.
5,0
Ergonomia
Zasadniczo jest to auto dwuosobowe , wszystko jest pod ręką właściwie pod "palcem"
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima jest wydajna , ogrzewanie skuteczne.w zimie, albo w deszczu potrzebuje do 10 minut jazdy by nie parowały szyby
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera jest na długość dobrze.na szerokość jest słabo , ale za to szerokość całego auta to jego siła w wielu sytuacjach
5,0
Wyciszenie
Daję 5 bo to auto jest pozbawione mat wygłuszających w bardzo wielu miejscach, ale mimo tego jest cicho .do 110 jest ok. To zasługa automatu bo normalna jazda to 2-2.5 tys obrotów. W deszczu sytuacja jest gorsza bo tylne nadkola nie są wygłuszone niczym. Trzeba samemu i pewnie to zniknie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis gwarancyjny mnie nie złupił. Na codzień 6,5 l na trasie i do 9l/ 100km w innych sytuacjach
5,0
Stosunek jakość/cena
Tani nie był, ale to jest auto niebywale trwałe. W wielu miejscach na świecie uchodzi za "strong car" co dla niektórych może być niezrozumiałe, ale to prawda :-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje i się chyba nie zanosi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 VVT 4WD 85KM 63kW
[l/100km]