Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Ignis III Crossover

Marek, 3 lata temu
Silnik 1,2 DUALJET 90KM 66kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Suzuki Ignis III Crossover 1,2 DUALJET 90KM 66kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,93
24% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jest naprawdę mocny jak na to auto, i ma bardzo dobrą kulturę pracy klasycznego 4-cylindrowca.
Karoseria
5,0
Całokształt
Bardzo dobre auto, po 5 latach stwierdzam: nadaje się także na trasę. Silnik jest w zupełności wystarczająco, porządny wolnossący 4-cylindrowiec (nie 3-cylindrowy z turbo, jak to dzisiaj w nawet sporych samochodach się montuje) porządna jednostka ze świetną kulturą pracy. Czuć to po latach użytkowania, naprawdę przyjemnie się zbiera, jest cichutki. Nie ma problemu z wyprzedzaniem nawet w wyższych prędkościach. Bardzo dobrze trzyma się drogi. Dobre wyciszenie wnętrza, silnika prawie nie słychać. Auto jest wygodne, także dla wyższej osoby. Skrzynia biegów, sprzęgło, wszystko chodzi idealnie, precyzyjnie. 5 lat, a auto jak nowe z salonu. Brak awarii, nic nie trzeszczy, nie luzuje się, silnik chodzi jak w nowym. Po 5 latach wszystko chodzi jak w nowym, brak śladów zużycia samochodu czy jakichkolwiek oznak. Kupiłbym to auto ponownie. Człowiek się przyzwyczaił do tej jakości. Najwyższa dla 5 biegowej z napędem na przód i prostą benzyną 1.2 4 cylindrową wersja elegance daje wysoką wygodę, kamery wykrywają zjeżdżanie z pasa ruchu, przeszkodę przed autem, samochód potrafi sam zahamować do zera gdy stoi tir i nie wyminiemy go lub gdy stoi samochód przed nami na autostradzie czy w mieście, a kiedy bez kierunkowskaza zjeżdżamy z pasa ruchu w lewo czy prawo, najpierw faje alert na zegarach i kierownica zaczyna wibrować. Nie prowadzi jeszcze sam za nas :), ale te bajery działają naprawdę precyzyjnie. Wykrywa też pieszego na drodze. I przez 5 lat to wszystko działa perfekcyjnie. Wystarczy zadbać o to by przednia szyba w miejscu stereoskopowej kamery była w miarę czysta, wycieraczki to robią od zewnątrz. Działa także w nocy identycznie jak w dzień.
Wrażenia
5,0
Silnik
4 cylindrowy z dobrą kulturą pracy, moc na tak małe auto wystarcza do bezpiecznego wyprzedzania. Zaskoczenie - pozytywne.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, bardzo krótka wajcha.
4,0
Układ jezdny
Na trasie bardzo dobrze się trzyma, w teren trzeba jechać wolniej, jest trochę twardszy niż się spodziewałem, ale to korzystne na trasie - samochód naprawdę dobrze trzyma się asfaltu na zakrętach.
5,0
Karoseria
Zero oznak czegokolwiek po 5 latach.
Komfort
5,0
Widoczność
To duża zaleta. Pozycja wysoka to większa wygoda, mniej rażące światło reflektorów innych aut.
5,0
Ergonomia
Bardzo wysoka, zaskoczenie pozytywne. Po 5 latach kupiłbym to samo auto.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak uwag, wszystko działa bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam wersję 4- osobową, co ma uzasadnienie w wersji elegance. Samochód dla 4 osób jest naprawdę wygodny, nie czuć że to klasa A.
5,0
Wyciszenie
Silnika prawie nie słychać, spodziewałem się gorszego wyciszenia, naprawdę pozytywne zaskoczenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko paliwo i wymiany niezbędne przez 5 lat.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mimo wszystko warty swojej ceny. Czuć tą precyzję wykonania i jakość w każdym miejscu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1,2 DUALJET 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Ignis III Crossover