Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Ignis III Crossover

Hayabusamen, 6 lat temu
Silnik 1,2 DUALJET 90KM 66kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 500 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Ignis III Crossover 1,2 DUALJET 90KM 66kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,21
6% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Wziąłem Ignisa do przetestowania od dilera i jestem rozczarowany tym modelem. Wygląd oceniam na plus, właściwości jezdne na minus, silnik tylko przeciętny. Obsługa komputera pokładowego nie jest intuicyjna bo przyciski są rozsiane w różnych częściach kokpitu, trochę na kierownicy a trochę przy zegarach co utrudnia codzienną eksploatację. Daleko mu do niemieckiej konkurencji. Daję mu naciąganą tróję za całokształt niestety.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w mieście spełnia swoją rolę - jest cichy, niewiele spala 5,5 L i ładnie ciągnie od samego dołu. Gorzej na trasie. Brakuje mu mocy i momentu obrotowego, wyprzedzanie to męczarnia...
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje lekko, prawie jak w VW. Sprzęgło wciska się jednak z lekkim oporem.
1,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy jest nieprecyzyjny. Samochodu nie da się wyczuć na drodze. Jest wrażenie jakby uciekał sam -raz w lewo a raz w prawo i cały czas należy kontrować kierownicą. Jeden z gorszych układów kierowniczych z jakimi miałem do czynienia. Hamulce w porządku -nic nadzwyczajnego.
5,0
Karoseria
Nie wiem jak będzie w użytkowaniu ponieważ jeździłem tylko autem testowym. Duży prześwit to jednak największa jego zaleta w mieście!
Komfort
5,0
Widoczność
W mojej opinii samochód ma raczej miękko zestrojone zawieszenie i jest wygodny. Nierówności wybiera całkiem przyjemnie.
3,0
Ergonomia
W ergonomii jest sporo do poprawy. Np. przyciski od komputera pokładowego są umieszczone tuż przy zegarach na długim bolcu który trzeba wciskać. To jest niewygodne i niebezpieczne podczas jazdy. Schowków jest sporo, siedzenia miękkie i wygodne ale bez podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Bagażnik całkiem spory jak na ten segment.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na 5
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca w środku.
4,0
Wyciszenie
Przy wyższych prędkościach silnik sobie nie radzi i jest głośno w kabinie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie -trasa 4,5 a miasto 5,6
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena jest wygórowana w stosunku do tego niskobudżetowego samochodu. W mojej opinii nie powinna przekraczać 50.000 PLN.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1,2 DUALJET 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Ignis III Crossover