Wziąłem Ignisa do przetestowania od dilera i jestem rozczarowany tym modelem. Wygląd oceniam na plus, właściwości jezdne na minus, silnik tylko przeciętny. Obsługa komputera pokładowego nie jest intuicyjna bo przyciski są rozsiane w różnych częściach kokpitu, trochę na kierownicy a trochę przy zegarach co utrudnia codzienną eksploatację. Daleko mu do niemieckiej konkurencji. Daję mu naciąganą tróję za całokształt niestety.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w mieście spełnia swoją rolę - jest cichy, niewiele spala 5,5 L i ładnie ciągnie od samego dołu. Gorzej na trasie. Brakuje mu mocy i momentu obrotowego, wyprzedzanie to męczarnia...
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje lekko, prawie jak w VW. Sprzęgło wciska się jednak z lekkim oporem.
1,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy jest nieprecyzyjny. Samochodu nie da się wyczuć na drodze. Jest wrażenie jakby uciekał sam -raz w lewo a raz w prawo i cały czas należy kontrować kierownicą. Jeden z gorszych układów kierowniczych z jakimi miałem do czynienia. Hamulce w porządku -nic nadzwyczajnego.
5,0
Karoseria
Nie wiem jak będzie w użytkowaniu ponieważ jeździłem tylko autem testowym. Duży prześwit to jednak największa jego zaleta w mieście!
Komfort
5,0
Widoczność
W mojej opinii samochód ma raczej miękko zestrojone zawieszenie i jest wygodny. Nierówności wybiera całkiem przyjemnie.
3,0
Ergonomia
W ergonomii jest sporo do poprawy. Np. przyciski od komputera pokładowego są umieszczone tuż przy zegarach na długim bolcu który trzeba wciskać. To jest niewygodne i niebezpieczne podczas jazdy. Schowków jest sporo, siedzenia miękkie i wygodne ale bez podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Bagażnik całkiem spory jak na ten segment.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na 5
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca w środku.
4,0
Wyciszenie
Przy wyższych prędkościach silnik sobie nie radzi i jest głośno w kabinie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie -trasa 4,5 a miasto 5,6
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena jest wygórowana w stosunku do tego niskobudżetowego samochodu. W mojej opinii nie powinna przekraczać 50.000 PLN.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1,2 DUALJET 90KM 66kW
[l/100km]