Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Ignis II Hatchback

M, 8 lat temu
Silnik 1.3 DDiS 70KM 51kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 221 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Suzuki Ignis II Hatchback 1.3 DDiS 70KM 51kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
2,85
29% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Zero rdzy w 12 letnim aucie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Układ wtryskowy i paliwowy
Układ elektryczny : Dużo drobnych usterek
Zawieszenie : Wahacze i ich dostępność i cena (chociaż można wymienić same tuleje)
2,0
Całokształt
Mam nadzieję, że już nigdy nie trafię na tak "koszmarne" auto. Koszmarne nie ze względu na wygląd, ale na usterkowość. Jedynymi zaletami tego samochodu są: rozmiary + wysokie zawieszenie - łatwo parkuje się w mieście i karoseria - zero rdzy. Do wad, których moim zdaniem jest bez liku, zaliczyć mogę niemal wszystko pozostałe. Przede wszystkim awaryjność i liczne usterki, z którymi nie mogą poradzić sobie mechanicy oraz ASO. Pewnie trafiłem na wadliwy egzemplarza, może ktoś coś zepsuł w trakcie napraw. Nie wiem. Dla mnie jednak auto to jest porażką. Skuszony opiniami kupiłem je i żałuję. Mój stary Escort, choć palił dwa razy więcej, rdzewiał bardziej niż gwóźdź w słonej wodzie, był niezawodny. Jeszcze jedna lekcja dla mnie - nigdy więcej diesla! Reasumując, może miałem pecha i trafiłem na zaniedbany egzemplarz, a może po prostu producent się nie postarał?
Wrażenia
2,0
Silnik
1,3 DDIS - słaba jednostka, sprawiająca multum problemów po 180 tys km. Układ wtryskowy, choć Boscha, to przy 200 tys łatwo się rozpada.
3,0
Skrzynia biegów
Działa, to tyle, chociaż biegi mogłyby rzadziej się ślizgać
3,0
Układ jezdny
Przeciętny.
Komfort
4,0
Widoczność
Tutaj, zaskoczenie. Nie jest źle, widoczność całkiem dobra.
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy większych gabarytach kierowcy i pasażera, kontakt fizyczny nieunikniony. Z tyłu zadziwiająco sporo miejsca.
2,0
Wyciszenie
Głośno i głośna. Cóż diesel to "mały traktorek", ale mogłoby być ciszej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Awaryjność = koszty napraw (części nie należą do najtańszych) - przyzwoite koszty paliwa. Mimo wszystko to drogie w utrzymaniu auto.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jakość? ...
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dużo - drobne wycieki - częste. Raz miska olejowa, raz "pompa wody"; innym razem korek wlewu płynu do spryskiwaczy, innym raze kable do tylnej wycieraczki - czy projektant zauważył, iż łatwo je "przerwać" zamykając i otwierając bagażnik? Elektryka
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wtryski, EGR, Układ paliwowy, nie mam siły więcej wymieniać

On - zużycie paliwa dla silnika 1.3 DDiS 70KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Ignis II Hatchback